روزنامه سوری از وجود رازهایی در شهر حمص خبر داد
نوشته شده توسط : lsdf

روزنامه اینترنتی 'الحقیقه ' كه به صورت همزمان در لندن و پاریس منتشر می شود با انتشار گزارشی در ارتباط با اوضاع در باباعمرو نوشت : علت حساسیت های موجود در برخی رسانه های بین المللی در خصوص شهر حمص و منطقه باباعمرو كه اكنون در صدر اخبار برخی رسانه ها قرار گرفته است به خاطر رازهای نهفته ای می باشد كه در این منطقه وجود دارد و برخی تلاش می كنند تا این رازها افشا نشود.

بر پایه این گزارش، این رازها فقط متعلق به خبرنگاران فرانسوی نیست كه به صورت غیر مجاز وارد سوریه شده و در سابق ماموریت های مشابهی در لیبی انجام داده بودند بلكه به نیروهای خارجی مستقر در باباعمرو باز می گردد و اكنون شیوه ورود آنان به این منطقه نیز سوال برانگیز است .

این روزنامه اینترنتی سوری با اشاره به این كه یك سرهنگ ارتش لبنان در ارتباط با ورود افراد مسلح از این كشور به سوریه در مناطق مرزی دو كشور دخالت دارد ، افزود: اقدامات مختلف در منطقه مزبور تحت نظر و اشراف سرهنگ 'وسام الحسن ' رییس یكی از بخش های اطلاعات لبنان در وزارت كشور آن صورت می گیرد.

در این خصوص منابع لبنانی فاش كردند كه سرهنگ مزبور كه یكی از طرفداران سعد الحریری است ، اشراف كامل بر روند وارد كردن سلاح ، افراد مسلح و خبرنگاران خارجی از لبنان به سوریه و به خصوص شهر حمص دارد و این امور نیز با هماهنگی دستگاه اطلاعات و امنیت فرانسه و 'لما عبدالحمید الاتاسی' عضو حزب مردمی دمكراتیك به رهبری 'ریاض الترك ' از مخالفان دولت سوریه صورت می گیرد.

بر پایه این گزارش به تازگی نیز یك شبكه ارتباطات سری در لبنان كشف شده است كه برج های ارتباطی آن از سوی الحسن با هدف برقراری ارتباط بین افراد مسلح و جاسوسی از حزب الله لبنان در مناطق مختلف این كشور و بدون مجوز دولت نصب شده بود و این شبكه ها از طریق كارشناسان مخابراتی لبنان كشف شده است.

این شبكه با افراد مسلح در نزدیك مناطق مركزی لبنان، ریف دمشق ، حمص و تلكلخ در مرز سوریه و لبنان و همچنین با جهان خارج و اتاق های عملیات كه در خارج از منطقه هستند ، ارتباط داشته است.

در ادامه گزارش روزنامه الحقیقه آمده است ، در روزهای اخیر اطمنیان حاصل شده كه دو خبرنگار فرانسوی روزنامه لوفیگارو كه به صورت غیر قانونی وارد حمص در مركز سوریه شده بودند ، در دستگاه های اطلاعات و امنیت فرانسه كار می كنند.

این دو خبرنگار همراه با دو خبرنگار اسپانیایی و برخی دیگر در منطقه باباعمرو سوریه در محاصره ارتش این كشور افتاده اند و هر روز دامنه این محاصره تنگ تر می شود .

در روزهای اخیر به دنبال انتشار اخباری در ارتباط با این خبرنگاران در مركز سوریه ، اطلاعات جدید در باره آنان و نحوه ورودشان به این منطقه منتشر شده است.

بر اساس اطلاعات دستگاه های امنیتی سوریه این افراد با استفاده از یك تونلی كه منطقه باباعمرو سوریه را به منطقه وادی خالد در شمال لبنان وصل می كند ، وارد سوریه شده اند.

بر پایه این گزارش به دنبال مطرح شدن موضوع خارج كردن خبرنگاران مزبور از سوریه و انتقال آنان به لبنان ، روزنامه لوفیگارو در این ارتباط تاكید كرد كه دو خبرنگار آن همچنان در باباعمرو هستند و از آن خارج نشده اند.

در همین حال روزنامه 'دیلی تلگراف' انگلیس به نقل از فعالان محلی اعلام كرد كه ارتش آزاد سوری متحمل زیان های جبران ناپذیر در جریان تلاش برای خارج كردن این خبرنگاران فرانسوی شده است .

بر اساس اعلام این روزنامه در جریان این اقدام 60 نفر از افراد ارتش آزاد سوریه كشته شده اند.

در گزارش این روزنامه اینترنتی آمده است كه بر اساس اعلام سازمان ' آفاز' كه سازمان اطلاعات مركزی امریكا (سیا) و سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) آن را حمایت مالی كرده و فعالان تحولات اخیر در سوریه را آموزش می دهد ، وضعیت افراد مسلح در شهر حمص و مناطق اطراف آن پس از ورود ارتش سوریه و محاصره 98 درصد منطقه بشدت در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

اكنون فقط برخی از محله های باباعمرو مانده است كه ارتش بر آن اشراف ندارد چون افراد مسلح از غیرنظامیان به عنوان سپرهای انسانی استفاده می كنند.

به همین خاطر این احتمال وجود دارد كه خبرنگاران خارجی در این مناطق نگهداری می شوند.

بر اساس این گزارش در این ارتباط افراد مسلح از خبرنگاران خارجی نیز در حمص به عنوان سپر انسانی استفاده می كنند.

در هفته گذشته دو خبرنگار خارجی كه به صورت غیرمجاز وارد سوریه شده بودند در این شهر كشته شدند.

الحقیقه خاطر نشان كرد كه در روزهای اخیر اعترافات یك عضو ارتش آزاد سوریه نیز در خصوص همكاری این ارتش با فرانسه و اسراییل منتشر شد كه عمق دخالت این طرف ها را در ارتباط با تحولات سوریه نشان می دهد.

وی كه به نامش اشاره نشده است در زمان فعالیت خود در جنوب غرب حمص مصاحبه هایی را نیز با روزنامه خارجی در ارتباط با اوضاع در این منطقه داشته و اعتراف كرده است كه ارتش آزاد از امریكا و فرانسه اسلحه هایی دریافت می كند كه برخی از آنها موشكهای ضدهوایی است.

خاورم**ا.ا**1436 **1575





:: برچسب‌ها: عشق , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 580
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: