معاون وزیر ارشاد علل تشكیل هیات نظارت بر كتابهای كودك و نوجوان را اعلام كرد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد، 'بهمن دری'افزود : با برگزاری جلسات هیات نظارت، آیین نامه قبلی اجرایی نظارت بر كتاب های كودك ونوجوان مورد بررسی

اعضا قرار گرفته و این هیات مصوب كرد كه آیین نامه اجرایی گذشته نظارت بر ضوابط نشر كودك و نوجوان به قوت خود باقی و لازم الاجرا باشد.

وی همچنین با یادآوری اینكه این هیات در جلسات كاری خود ممیزی گزیده كتاب های كلاسیك را حسب آیین نامه كتاب های كودك و نوجوان به تصویب رسانده گفت: در جلسات هیات درباره تصویرگری كتب دینی در حوزه كودكان و نوجوانان نیز تصمیماتی اتخاذ شده است.

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد ضمن ابراز نگرانی از غلبه آثار ترجمه بر تالیف خواستار توجه شایسته تر ناشران و پدید آورندگان كتاب های كودك ونوجوان به آثار تالیفی شد و گفت : استمرار تشكیل جلسات هیات نظارت بر ضوابط نشر كتاب و نیز به موازات آن انجام كارهای پژوهشی توسط مراجع پژوهشی از ضروریات بوده و باید به آن اهتمام ویژه داشت .

دری همچنین در حوزه شعر كودك و نوجوان،خواستار توجه بیشتر شاعران از لحاظ ساختار شعری ، به وزن و قافیه شد و ادامه داد: باید در این حوزه علاوه بر محتوا ،قالب و ساختار نیز مورد توجه كارشناسان قرار گیرد.

معاون وزیر ارشاد با یادآوری اینكه در این جلسات زمینه تصویرگری كتاب‌های كودكان و نوجوانان با موضوع دین مورد بررسی كارشناسی قرار گرفته است، گفت : این هیات نظرات و پیشنهادهای پنج استان خراسان رضوی، قم، آذربایجان شرقی، اصفهان و كرمان برای عضویت در هیات نظارت پنج استان مذكور مورد بررسی قرار داده است .

دری با بیان اینكه موضوع گونه وحشت و خشونت در آثار كودكان و نوجوانان در این هیات مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است،افزود: اعضای هیات نظارت بر ضوابط نشر كتابهای كودكان و نوجوانان نسبت به نامناسب بودن این گونه، برای گروه سنی كودك ونوجوان تاكید كرده اند .

هیات نظارت برضوابط نشركتابهای كودك ونوجوان هر دو هفته یكبار تشكیل جلسه داده و از ابتدای تشكیل تاكنون شش جلسه برگزار كرده است.

فراهنگ **1630**





:: برچسب‌ها: نیکون , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 563
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: