باشگاه فوتبال سوییسی با مالكیت یك ایرانی ورشكست شد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش منابع خبری، پیشیار از سال 2008 مالكیت این باشگاه را بر عهده دارد اما باشگاه از سال 2005 به این سو برای دومین بار است كه ورشكسته می شود. دلیل این ورشكستگی نیز بدهی 5 میلیون فرانكی باشگاه اعلام شده است.

پیشیار بعد از اعلام ورشكستگی با انتشار بیانیه ای از عدم حمایت های مالی دولت ژنو و همچنین چرخه مالی باشگاه ابراز ناامیدی كرد.

وی سال گذشته 'روبرت هنسلر' از مقامات عالی رتبه دولتی ژنو را به عنوان نایب رییس باشگاه انتخاب كرد تا حمایت دولت را به دست آورد اما اكنون باشگاهش به مرحله ای رسیده كه فقط تزریق پول نقد از سوی مالكان جدید می تواند جلوی ورشكستگی آن را بگیرد.

روزنامه 'لو متن' روز جمعه گزارش داد، دو گروه برای خرید باشگاه ابراز تمایل كرده اند ولی تا كنون جزییات پیشنهاد آنها منتشر نشده است.

باشگاه سروت كه سابقه آن به سال 1890 بر می گردد پیش از این نیز در زمان مالكیت 'مارك روژه' فرانسوی اعلام ورشكستگی كرده بود. وی مدتی بعد از اعلام بدهی 10 میلیون فرانكی، به جعل اسناد مالی محكوم شد. سروت در آن زمان به دسته سوم سقوط كرد اما به سرعت توانست به دسته دوم صعود كند.

این تیم در زمان مالكیت پیشیار به 'گرنات' به معنی 'لعل' مشهور شد و موفق شد در سوپر لیگ فصل 2011/2012 حضور پیدا كند اما پس از آن دچار مشكلات مالی شد به طوریكه دستمزد بازیكنان به پایین ترین حد خود رسید.

ورشكستگی سروت برای پیشیار كه به قول خودش یك هوادار دو آتشه فوتبال است، دومین شكست در این عرصه خواهد بود.

وی در سال 2004 نیز از طریق شركتش به نام 'گروه 32' مالكیت باشگاه آدمیرا واكر از تیم های مطرح اتریش را بر عهده گرفت. اما این تیم هم دچار مشكلات مالی شد و در عرض سه سال به دسته سوم سقوط كرد. این باشگاه در سال 2007 با بدهی 3.2 میلیون فرانك تا مرز نابودی پیش رفت.

9126**1553





:: برچسب‌ها: اروپا , هنر , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 683
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: