اجرای گروه های خارجی در شهرهای كشور مهمترین اتفاق تئاتری در سال 90 بود
نوشته شده توسط : lsdf

'بهروز غریب پور' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: طی سال 90، به علت فشردگی مراحل آماده سازی 'اپرای حافظ'، كمتر فرصت یافتم تا از نزدیك تمامی اتفاقات تئاتر را رصد كنم اما از آنها نیز بی خبر نیستم.

وی گفت: برگزاری سه جشنواره بین المللی فجر، كودك ونوجوان و تئاتر خیابانی مریوان و بویژه اجرای گروه های خارجی در برخی شهرهای كشور بواسطه حضور در این جشنواره ها، مهمترین رویداد تئاتری در سال 90 در كشور بوده است.

كارگردان نمایش عروسكی اپرای 'رستم و سهراب' با بیان آنكه به رغم مشكلات موجود اهالی و مدیران تئاتر با همكاری یكدیگر چراغ این هنر را روشن نگهداشتند، افزود: سال 90 برای خانواده تئاتر،‌ سالی سخت بود، اما نباید به این بهانه فعالیت مدیران زیر سووال برود.

وی ادامه داد: شرایط سخت اقتصادی در سال 90 نه تنها در این حوزه بلكه اغلب حوزه های فرهنگی و هنری كشور را تحت الشعاع خود قرار داد اما در این میان، رابطه پرتلاش مدیران و اعضای تئاتر كشور برای ممانعت از ایجاد خلل در مسیر هنر نمایش به سمت تعالی، بسیار مثبت و مطلوب بود.

وی با ابراز امیدواری درخصوص ارتقا بودجه های فرهنگی و تحقق شرایط آسان برای فعالیت هنرمندان در سال آتی، گفت: حمایت از هنر تئاتر باید سرلوحه فعالیت مدیران هنری قرار گیرد زیرا نیروهای خبره و آموزش یافته این حوزه می توانند سینما و تلویزیون كشور را به بهترین شكل ممكن تغذیه كنند.

غریب پور ادامه داد: تئاتر باید به عنوان گنجینه و خزانه هنر كشور تلقی شود و خوشبختانه این نگاه مدتی است كه در نظام مدیریت فرهنگی كشور جای خود را باز كرده و بطور قطع با همكاری تمامی دلسوزان این عرصه، شاهد رشد و شكوفایی تئاتر در سال آینده(1391) خواهیم بود.

فراهنگ ** ا.خ ** 1071





:: برچسب‌ها: درخت , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: