تخریب ساختمان ها مهمترین عامل آلودگی هوا و تهدید كننده سلامت كارگران
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'كاظم ندافی' در نخستین همایش بهداشت حرفه ای و ایمنی در كارگاه های ساختمانی كه در تهران برگزار شد، افزود: طبق بررسی ها، مهم ترین آلاینده هوا در تهران، ذرات معلق است كه بخش عمده این ذرات را مواد معدنی تشكیل می دهد.

وی خاطرنشان كرد این ذرات معلق نیز از حمل غیراصولی پسماندهای ساختمانی و ریزش ذرات آن در معابر و همچنین تخریب ساختمان ها برای بازسازی، ناشی می شود.

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت با بیان اینكه شب ها در تهران ده هزار كامیون، پسماندهای ساختمانی را حمل می كنند، ادامه داد: ذرات معلق، مهم ترین مشكل زیست محیطی تهران است كه اگر آن را كنترل كنیم تا حدود زیادی سلامت افراد حفظ می شود.

ندافی گفت: همچنین آزبست بكار رفته در ساختمان ها ، سلامت كارگران را به شدت در معرض تهدید قرار می دهد چراكه همه انواع آزبست سرطان زا است.

وی افزود: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت و سازمان بین المللی كار، هیچ یك از انواع آزبست مجوز استفاده در ساختمان ها را ندارد و در كشور نیز استفاده از آزبست در صنایع ساختمانی تا شهریور سال آینده -سال 91- باید حذف شود.

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، یادآور شد استفاده از آزبست در ساخت قطعات اصطكاكی خودرو مانند لنت ترمز حذف شده است اما به دلیل استفاده از آزبست در ساختمان های فرسوده، در روند تخریب آنها همچنان موضوع آلایندگی آزبست برای كارگران مطرح است.

ندافی با تاكید براینكه باید حفاظت های لازم را برای كارگران انجام داد، اظهار داشت: استفاده از آزبست در صنایع ساختمانی به ویژه در ورق های سقفی در شمال كشور رواج دارد اما در تهران و دیگر شهرهای كشور نیز استفاده می شود.

وی افزود: با وجود ممنوعیت استفاده از آزبست در قطعات اصطكاكی خودرو، این تركیب خطرناك در برخی لنت ترمزهای قاچاق در بازار كشور وجود دارد؛ ممكن است 20 درصد لنت ترمزهای موجود در بازار قاچاق باشد.

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، گفت: مكاتباتی با وزارت بازرگانی برای جلوگیری از ورود لنت ترمزهای قاچاق انجام شده است.

ندافی در ادامه با اشاره به لزوم تامین سلامت حرفه ای سرمایه انسانی كشور ، افزود: سالانه به ساخت یك میلیون مسكن در كشور نیاز است بنابراین با توجه به شتاب توسعه و طرح های بزرگ ساختمانی باید به سلامت شغلی جمعیت زیادی كه در این بخش فعالیت می كنند، توجه داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بازرسی از بهداشت اماكن عمومی به ویژه رستوران های بین راهی در ایام نوروز اشاره كرد و گفت: چهار هزار بازرس بر بهداشت این اماكن نظارت خواهند داشت.

ندافی از مردم خواست درصورت مشاهده تخلف در این زمینه با شماره تلفن 09678 ، تماس بگیرند.

اجتمام**9185 ** 1569**





:: برچسب‌ها: سیاتل , رنگ , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 602
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: