تاكید احمدی نژاد بر استفاده حداكثری از ظرفیت‌های همكاری برای ارتقای سطح مناسبات ایران و هند
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا به نقل از سایت ریاست جمهوری ،'محمود احمدی‌نژاد' عصر یكشنبه در دیدار 'فاروق عبدالله' وزیر انرژی‌های نو و تجدیدپذیر هند گفت كه جمهوری اسلامی ایران و هند دارای روابط عمیق تاریخی هستند كه بر پایه فرهنگ و انسانیت پایه‌گذاری شده است.

وی اظهار داشت: ایران و هند دارای دیدگاه‌ها، منافع و دشمنان مشتركی هستند و به همین خاطر باید در كنار یكدیگر در راستای رشد و پیشرفت دو ملت تلاش كنند.

رییس ‌جمهور با بیان اینكه ایران و هند از روابط بسیار گسترده‌‌ای برخوردار هستند، تصریح كرد: ظرفیت‌های بی‌شماری برای همكاری میان دو كشور وجود دارد كه باید همه آنها را فعال كرد.

احمدی نژاد افزود: هیچ محدودیتی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط همه جانبه از جمله روابط تجاری، سرمایه‌گذاری‌های مشترك و فعالیت‌های علمی، فرهنگی و توریستی و انتقال تجربیات میان دو كشور وجود ندارد.

رییس جمهوربا بیان اینكه كسانی كه نظم استعماری را به بشریت تحمیل كردند امروز در پایان راه قرار دارند و می‌خواهند همان اهداف گذشته را به نوعی دیگر تكرار كنند، گفت: مستكبران هرگز نمی‌خواهند هیچ ملتی پیشرفت كرده و قدرتمند باشد و دائم خواستار آن هستند كه ملت‌ها عقب‌افتاده و ناتوان بمانند تا بتوانند به راحتی آنان را چپاول كنند و در همین راستا همواره با پیشرفت ایران و هند مخالفت كرده‌اند.

احمدی نژاد با بیان اینكه دشمنان بشریت در مخالفت با پیشرفت و آبادانی ایران به بهانه‌های مختلف تحریم‌ها و فشارهای گوناگون را به ملت ایران تحمیل كردند، افزود:آنان در تلاش هستند تا با ایجاد درگیری‌های منطقه‌ای و اختلافات قومی و قبیله‌ای در مسیر پیشرفت مردم هند نیز مانع‌تراشی كنند و با گستاخی در امور ملت‌ها دخالت‌ كرده و قصد دارند سیستم كشورها را تغییر دهند اما هرگز موفق نخواهند شد.

رییس جمهور با تاكید بر لزوم هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان تصریح كرد: ایستادگی بر حق و راه عدالت و انسانیت قطعاً منجر به پیروزی خواهد شد و این پیام روشن مردم ایران و هند به جهان و راه روشنی است كه باید در مسیر آن برای ارتقاء و پیشرفت همه جانبه تلاش كنیم.

وزیر انرژی‌های نو و تجدیدپذیر هند نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس‌جمهور كشورمان نقش جمهوری اسلامی ایران و هند در ایجاد صلح و رفاه منطقه را تاثیرگذار دانست.

'فاروق عبدالله' گفت:‌ دولت هند خواستار گسترش همكاری‌ها در تمامی زمینه‌های اقتصادی، تجاری، بازرگانی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به توطئه‌های مستكبران علیه جمهوری اسلامی ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای كشورمان اظهار داشت: دشمنان ملت ایران تصور كردند كه می‌توانند با انجام اینگونه اقدامات اراده ملت ایران را در مسیر دستیابی به اهداف خود بشكنند اما هرگز نخواهند توانست این كار را انجام دهند.

فاروق عبدالله خاطر نشان كرد: جمهوری هند به حق حاكمیت و استقلال كشورها احترام گذاشته و معتقد به اصل عدم دخالت در امور داخلی دیگر كشورها است و در مورد جریانات سوریه مواضعی مشابه مواضع ایران دارد.

سیام **1708





:: برچسب‌ها: هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: