بیانیه پایانی همایش 'قدس پایتخت فلسطین، اعراب و مسلمانان' در بیروت
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا از بیروت، در این همایش كه با سخنرانی سید 'حسن نصرالله' دبیركل حزب الله لبنان افتتاح شد، مطران 'عطاء الله حنا' رهبر مسیحیان در شهر قدس از طریق ویدئو كنفرانس، 'ابوعماد رفاعی' نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، 'علی بركه' نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس، شیخ 'احمد قبلان' مفتی ممتاز جعفری لبنان به نمایندگی از شیخ 'عبدالامیر قبلان'(نائب رئیس مجلس اعلی شیعی) ، شیخ 'حسن المصری' نماینده جنبش امل و 'غضنفر ركن آبادی' سفیر كشورمان در بیروت به سخنرانی پرداختند.

بیانیه پایانی همایش بیروت ضمن تاكید بر قدس به عنوان یك مكان مقدس و دینی و پایتخت تاریخی فلسطین و ناكامی تلاش ها برای تغییر هویت اسلامی و عربی قدس آمده است: ما بر گزینه مقاومت و جهاد در فلسطین به عنوان تنها راهكار اعاده حقوق و آزادی فلسطین از نهر تا بحر تاكید داریم.

درخواست از همه كشورها و ملت ها برای محكومیت جنایت ها و طرح های رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی و همچنین مقدسات مسیحیان و همچنین ضرورت حمایت از اهالی قدس و مسجدالاقصی برای خنثی سازی طرحها و توطئه های یهودی سازی از مهمترین بندهای این بیانیه پایانی است.

در ادامه این بیانیه بر ضرورت حمایت همه جانبه از ملت فلسطین در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی و ضرورت حفظ وحدت برای مبارزه و مقابله با طرح های استعماری و آمریكائی - صهیونیستی در منطقه تاكید شده است.

غضنفر ركن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی، آخرین مواضع و مبانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در خصوص قضیه فلسطین، قدس و مسجدالاقصی را تبیین كرد.

ركن آبادی در این همایش با اشاره به قداست و اهمیت قدس و مسجدالاقصی در نزد بشریت، این نقطه را مكانی برای نزول پیام های آسمانی، حضور انبیاء و صالحین و اولین قبله مسلمین عنوان كرد و گفت: قدس شاهد اسراء و معراج بوده و لذا پایتخت فلسطین، اعراب و مسلمانان خواهد بود و هرگز نمی تواند مكانی برای حضور اشغالگران و صهیونیست ها باشد و انشاءالله در آینده ای نزدیك آزاد می گردد و از مساجد و كلیساهای آن صدای وحدت بخش الله اكبر شنیده خواهد شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با اشاره به مبانی و افكار حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبری حكیمانه حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری، تداوم سیاست مبارزه با كفر و طاغوت را الهام گرفته از تعالیم قرآن كریم و سیره نبوی(ص) عنوان كرد و گفت: از ملل مظلوم و مستضعف و در راس آن ملت فلسطین حمایت می نمائیم و آنان را در دستیابی به حقوق، آزادی، حاكمیت و استقلال در سرزمین مادری خود یاری می كنیم؛ قدس پایتخت مومنین و موحدین، پایتخت پیامبران و شهدا و صالحین است و بر این اساس بود كه حضرت امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارك رمضان را روز جهانی قدس نامیدند.

ركن آبادی در ادامه سخنرانی خود به فراگیر و جامع بودن قضیه فلسطین اشاره و بر ضرورت بسیج همه ظرفیت ها و پتانسیل ها برای آزادی فلسطین تاكید كرد.

وی اظهار داشت: به ما می گویند كه چرا همواره بر طبل جنگ می كوبید و با صلح و آرامش در منطقه مخالفت می كنید؟ ما از آنها سوال می كنیم كه اگر منظور شما از برقراری صلح و آرامش، گفتگو و صلح با رژیم صهیونیستی می باشد، ما از اساس این رژیم را به رسمیت نمی شناسیم كه بخواهیم با هرگونه طرح صلحی با این رژیم موافقت نمائیم و اگر منظور شما احقاق حقوق مردم فلسطین و برقراری آرامش در منطقه است، ایران همواره در كنار حقوق ملت ها بوده و بر آرامش و ثبات در خاورمیانه و صحنه بین المللی تاكید دارد و در این راستا نیز طرح چهار مرحله ای ارائه داده ایم. در ابتدا بازگشت تمامی آوارگان به سرزمین مادری خود یعنی فلسطین باید تحقق یابد.

سفیر كشورمان ادامه داد: سپس برگزاری انتخابات سراسری با مشاركت همه مردم اصلی فلسطین اعم از مسیحی، مسلمان و یهودیان. در مرحله بعد، تشكیل یك نظام سیاسی كه منتخب مردم می باشد و سپس این نظام منتخب در خصوص وضعیت ساكنانی كه فلسطینی اصیل نیستند، تصمیم گیری خواهد كرد. پاسخ غرب به طرح ما این بوده كه این طرحی ممتاز، مترقی و پیشرفته است ولی یك مشكل دارد كه آن را اسرائیل نمی پذیرد.

وی به مواضع آمریكا در قبال رژیم صهیونیستی به ویژه اظهارات اخیر اوباما اشاره كرد و گفت: همه روسای جمهوری آمریكا تاكید داشته اند كه امنیت اسرائیل، امنیت آمریكا می باشد ولی اخیرا اوباما با صراحت گفته كه امنیت اسرائیل یك امر مقدسی برای آمریكا است و این چنین رویكردی، وظیفه ما را سنگین تر خواهد كرد.

ركن آبادی گفت: ما معتقدیم در سایه این حمایت های ظالمانه از رژیم صهیونیستی گزینه وحدت مسلمانان و انسجام عربی – اسلامی و كلیه آزادگان جهان در مقابل تجاوزات صهیونیستی – آمریكائی یك ضرورت استراتژیك می باشد و گزینه مقاومت تنها راه اعاده حقوق خواهد بود و در این مسیر، فلسطینی ها تنها نخواهند بود و ایران علیرغم همه فشارها و توطئه ها از آنان حمایت می كند و این حمایت را یك وظیفه دینی و الهی می داند.

ركن آبادی در پایان به وضعیت متزلزل و سست رژیم صهیونیستی همچون خانه عنكبوت اشاره كرد و وعده الهی و پیروزی حق و عدالت را محقق دانست.

خاور**1030 ** 1574





:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 606
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: