امیرارجمند: میزان مشارکت در انتخابات از قبل مشخص شده بود
نوشته شده توسط : lsdf
انتخابات مجلس ایران

مقامات ایرانی گفتند به دلیل "استقبال پرشور" رأی‌دهندگان ناچار شده‌اند زمان رأی‌گیری را تا ساعت یازده شب تمدید کنند

اردشیر امیرارجمند، مشاور میرحسین موسوی و سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید از آن دسته از ایرانیان تشکر کرده است که با عدم شرکت در انتخابات مجلس ایران "اعتراض خود را به وضعیت اسفبار کشور اعلام کردند".

به گزارش سایت کلمه، آقای امیرارجمند روز یکشنبه ۱۴ اسفند (۴ مارس) در مورد اعلام مشارکت بیش از ۶۴ درصد از واجدان شرایط در این انتخابات توسط مقامات ایران گفت: "آشکار است که میزان مشارکت در این انتخابات نیز از قبل مشخص شده بود تا ادعای رکوردشکنی های متوالی، البته در کنار رکوردهای مربوط به فساد، اختلاس، بی کاری، جرایم اجتماعی، نرخ ارز و غیره ادامه یابد".

مقامات ایران از حدود ظهر روز انتخابات از مشارکت بالای رأی دهندگان و احتمال ثبت رکوردهای تازه در این زمینه خبر می دادند.

مخالفان دولت ایران، حکومت این کشور را متهم می کنند که در مورد میزان مشارکت در انتخابات عددسازی می کند و می گویند که مشارکت واقعی، به ویژه در شهرهای بزرگ، بسیار کمتر از رقم های اعلام شده توسط وزارت کشور است.

این مخالفان از جمله نسبت به کاهش بیش از دو میلیونی رقم اعلام شده برای "واجدان شرایط رأی دادن" در استان تهران نسبت به انتخابات گذشته اعتراض کرده اند.

آقای امیرارجمند در مورد نحوه برگزاری این انتخابات گفته است: "تا هنگامی که انتخابات توسط نهادهای مستقل نظارت نشود، سلامت انتخابات قابل تأیید نخواهد بود."

او اعلام آمار ۶۴ درصدی مشارکت در انتخابات مجلس ایران را با این ادعای حکومت بشار اسد در سوریه مقایسه کرده است که بیش از ۵۰ درصد مردم این کشور در همه پرسی قانون اساسی شرکت کرده اند و ۸۵ درصد به آن رأی مثبت داده اند.

آقای امیرارجمند گفته است: "انتخاباتی که در آن یکی از جناح های اصلی سیاسی به صورت غیر قانونی حذف شده باشد، احزاب و مطبوعات مستقل وجود نداشته باشند، عده ای میلیاردها تومان از بیت المال و امکانات دولتی و عمومی را صرف هزینه مبارزات انتخاباتی خود کنند و مجریان و ناظران به قانون بی توجه باشند و بر اساس فرمان و دستور مراجع امنیتی عمل کنند، انتخابات نیست."

به گفته او، در مورد انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران هم "ظاهرا" میزان مشارکت و شخص پیروز از الآن مشخص شده است.

حکومت ایران ادعاهای مخالفان خود را تکذیب می کند و می گوید که سیاست تحریم انتخابات توسط آنها شکست خورده است و اکثریت بزرگی از واجدان شرایط در انتخابات شرکت کرده اند و از این طریق وفاداری خود را به حکومت جمهوری اسلامی و رهبر آن نشان داده اند.





:: برچسب‌ها: مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 562
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: