اقلیت یك درصدی آمریكا خواستار رویارویی و تنش با ایران هستند
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا از مالزی، این تحلیلگر آمریكایی در مقاله ای كه روز دوشنبه روزنامه 'نیشن' تایلند آن را منتشر كرد، با اشاره به آسیب های وارده به آمریكا در سال های جنگ با افغانستان و عراق، می نویسد: در حالی كه 6300 نظامی جان خود را از دست دادند و 50 هزار نفر نیز در این جنگ ها زخمی شدند، بعلاوه بیش از 3 تریلیون دلارهای مالیاتی و همچنین آسیب های انسانی غیرقابل اندازه گیری برجای ماند، اكنون ذهن ها بیش از آنكه به جنگ آوری بیاندیشند باید تمركز خود را بر رفاه انسان ها قرار دهند.

وی در ادامه می نویسد: گفت و گو به جای تهدید، واسطه گری به جای دست كاری واقعیات و درك این نكته كه گفتگوی صادقانه با مجازات یكسان نیست، می تواند در پایان دادن به برداشت نادرست از شرایط موجود منتهی شود.

این نویسنده آمریكایی در ادامه خاطرنشان می كند: تبلیغات خشونت بار ضد ایرانی با تلاش های محاسبه شده اسرائیل و با همكاری گروهك منافقین به منظور تخریب اعتبار ملی جمهوری اسلامی ایران، بمب گذاری و انجام عملیات مخفی در داخل این كشور و ترور دانشمند هسته ای ایران به این منظور انجام می شود كه باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا را در سیاست خارجی خود تحت فشار قرار دهند.

فردریكسون می افزاید: همكاری ایران و آمریكا در مورد حل تعارضات یك بحث اساسی است كه می تواند ضمن مطرح كردن نگرانی های امنیتی، حق قانونی غنی سازی اورانیوم و ساخت زیر ساخت های اساسی را حل كند و همچنین موجب ارزیابی مجدد در مورد تحریم های خودسرانه اعمال شده بر علیه ایران شود.

وی در ادامه مقاله خود می نویسد: تهدیدهای تحریك كننده موجب شده است كه ما در حال حاضر با نتایج غیرقابل پیش بینی نظامی، اقتصادی و سیاسی مواجهه شویم. ایران به احتمال زیاد با بستن تنگه هرمز و قطع رابطه تولید كنندگان نفت با این تهدیدها مقابله می كند و با توجه به اینكه ایران در منطقه حساسی از جهان قرار دارد می تواند با تاثیراتی كه می تواند در منطقه ایفا كند، باعث افزایش بهای نفت در بازارهای بین المللی شود و از این طریق اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار دهد.

این نویسنده آمریكایی در پایان تصریح می كند: اكنون زمان آن است كه جسارت زورآزمایی گستاخانه كمیته اقدام سیاسی اسرائیلی های آمریكا (آیپاك)، مفسران محافظه كاران جدید و سیاسیون راستگرا كه به دنبال تاثیرگذاری در انتخابات 2012 هستند، مهار شود و به جمعیت یك درصدی ثروتمند لابی های نازپرورده گفته شود كه آرامش خود را حفظ كنند.

آساق**335 ** 1574





:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 560
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: