تشدید نظارت و بازرسی واحدهای فروش پوشاك
نوشته شده توسط : lsdf

' ابوالحسن شیرازی ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان كرد: هرچند كه بخش عمده صنوف نهایت همكاری را با مردم می كنند اما اگر مواردی از تخلف برخی واحدها همچون گرانفروشی مشاهده شد ، بازرسان اتحادیه هیچ ملاحظه ای برای آنها نخواهند داشت و به تعزیرات معرفی می شوند .

وی شماره تلفن 124 را یكی از آسان ترین راه ها برای گزارش مردم در باره گرانفروشی و سایر تخلفات واحدهای صنفی دانست و گفت : هموطنان مطمئن باشند به محض اطلاع رسیدگی می شود .

در زمان حاضر برخی واحدهای فروش پوشاك علاوه براینكه از نصب برچسب فروش خودداری می كنند ، حاضربه ارایه فاكتور نیستند ، شیرازی دراین باره گفت : این نوع رفتار تخلف آشكار محسوب شده و با متخلفان به شدت برخورد می گردد .

رییس اتحادیه كشوری تولید كنندگان و فروشندگان پوشاك تاكید كرد : گرانفروشان پوشاك براساس جرایم تعریف شده از 2 تا پنج برابر جریمه می شوند .

وی عرضه پوشاك كیفی با قیمت مناسب را از الزامات ماندگاری یك واحد تولیدی و فروش برشمرد و گفت : مردم در صورتی كه با موارد ناقض این دو الزام برخورد كردند مراتب را به اتحادیه و یا سازمان حمایت ازطریق تلفن 124 اطلاع دهند .

یادآور می شود در زمان حاضر 2060 واحد فروش پوشاك ( واحدهای منتخب )، در سطح شهر تهران با نصب پارچه نوشته در قالب جشنواره فروش نوروزی فعالیت می كنند .

هم اكنون حدود 90 هزار واحد فروش پوشاك در سطح كشور فعال است كه از این میزان 12 هزار واحد در تهران وجود دارد .

شیرازی در باره محاسبه نرخ سود و فروش در جشنواره فروش نوروزی گفت : آنچه كه ما از آنها خواسته ایم تخفیف و احتساب سود با نرخ متعارف است بنابراین از آنها انتظار می رود پس از مشخص شدن قیمت تمام شده ، 20 درصد سود متعارف را از مشتری دریافت كنند .

** در 2 ماه اخیر هیچ پوشاك خارجی وارد نشده است

فروش اجناس غیر كیفی خارجی ارزان قیمت به نام پوشاك ایرانی و با نرخ بالا یكی از موضوعاتی است كه مردم در تماس با ایرنا عنوان كرده اند ، شیرازی می گوید: این موضوع امكان ندارد چرا كه یكی از مسائلی كه ما دراین سال ها با آن دست به گریبان بودیم ، فروش پوشاك داخلی كیفی با برند خارجی بوده است .

وی گفت: هر چند كه پوشاك ایرانی از كیفیت بالایی نسبت به مشابه خارجی خود برخوردار است، اما متاسفانه برخی مردم تصور می كنند كه اجناس خارجی مرغوب تر است و برخی فروشندگان نیز با همراهی یك دیدگاه اشتباه و با هدف افزایش سود ، بر روی تولیدات داخلی برچسب های خارجی را نصب می كنند.

وی درعین حال می گوید كه در یك تا دو ماه اخیر به دلیل مسائل ناشی از نرخ ارز و به صرفه نبودن واردات به هیچ عنوان پوشاك خارجی وارد نشده و اگر هم مواردی مشاهده می شود دست دوم خارجی به عنوان یك معضل اساسی است كه باید با آن برخورد كرد .

شیرازی در باره رعایت نكردن الگوی ایرانی اسلامی از سوی فروشندگان پوشاك زنانه گفت : برخی مانتوها كه گفته می شود تنگ و یا كوتاه هستند برای سنین پایین تولید شده و مردم خود باید در هنگام خرید متوجه این تفاوت شوند .

اقتصام **1601**1319





:: برچسب‌ها: نیویورک , پاریس , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 609
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: