مراسم تودیع و معارفه رییس موسسه تصویر شهر برگزار شد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، 'ابراهیم داروغه زاده ' رییس پیشین موسسه تصویر شهر عصر دوشنبه در این آیین، گفت: حدود یكسال و نیم توفیق خدمت اهالی سینما را داشتم اما به دلیل پایان ماموریت و موافقت نكردن سازمان صدا و سیما مبنی بر تمدید ماموریتم مجبور به بازگشت هستم و سكان را به دست صاحب اصلی آن می سپارم .

وی در ادامه افزود: اوج فعالیتهای سازمان و موسسه در این است كه بتواند از طریق ارتقا فرهنگ شهرنشینی به فرهنگ شهروندی ، به كاهش هزینه های مدیریت شهروندی كمك كرده و كیفیت زندگی شهروندان را ارتقا ببخشد .

داروغه زاده به بیان برخی اقدامات انجام شده در دوران تصدی خود پرداخت و افزود : در این مقطع در برخی طرحهای سینمایی ، تولید سریالها ، فیلمهای مستند و كوتاه مشاركت داشتیم ، فیلمهای 'بوسیدن روی ماه' و 'نارنجی‌پوش' از جمله این تولیدات هستند كه با مساعدت سازمان فرهنگی هنری و موسسه تصویر شهر انجام شد.

وی با تاكید بر موفقیت این دو فیلم از نظر اهالی سینما و مخاطبان گفت : بوسیدن روی ماه، ادای دینی هرچند ناچیز به خانواده عزیر شهدا است كه امیدواریم مسوولان سینمایی هم بتوانند دین خود را به این فیلم و خانواده های آنان ادا كنند.

داروغه زاده در مورد فیلم 'نارنجی‌پوش' اضافه كرد: برخی منتقدان به این فیلم ایراد گرفتند كه كار سفارشی است اما شهادت می دهم كه اصلا در جریان نگارش فیلمنامه نبودیم و قبل از پیش‌تولید، بحث مشاركت در آن مطرح شد ، اینكه مطرح شد كار سفارشی انجام شده جفا در حق 'داریوش مهرجویی' است.

داروغه‌زاده به تولید سه مجموعه تلویزیونی جدید این موسسه با همكاری سه شبكه سیما اشاره كرد و گفت : مجموعه 'راستش را بگو' با مشاركت معاونت حمل و نقل و ترافیك و شبكه یك در حال تولید است كه 60 درصد كار تصویربرداری آن به پایان رسیده است ، و یك مجموعه نیز با شبكه 5 در راستای ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی در حال انجام است كه در مرحله پیش تولید قرار دارد.

وی افزود: مجموعه دیگر با همكاری شبكه 3با عنوان ' كوچه به كوچه ' تولید می شود كه در راستای تبیین خدمات شهری به شهروندان و حول سامانه 137 است كه آن هم در مرحله نگارش فیلمنامه قرار دارد.

وی در ادامه گفت : برای اینكه بتوانیم در جشنواره 'فیلم شهر' و در حوزه تولید فیلم كوتاه كمبودهای خود را برطرف سازیم تولید 50 فیلم كوتاه داستانی و انیمیشن را در دستور كار قرار دادیم كه 30 اثر در مرحله تولید است و تا جشنواره بعدی شهر ( سال آتی )آماده خواهند شد.

داروغه‌زاده به طرح خرید حقوق فرهنگی فیلم‌های سینمایی اشاره كرد و گفت: این طرح با استقبال اهالی سینما مواجه شده كه پس از اكران برای پخش در فرهنگسراها و سایر مكانهای زیر مجموعه شهرداری خریداری می شود .

در پایان این جلسه، 'سید هادی منبتی ' رییس جدید موسسه تصویر شهر نیز از حسن اعتماد مسوولان شهرداری به وی تشكر كرد و گفت: با تدابیر صورت گرفته و راه اندازی شورای عالی راهبردی تولید فیلم نامه موفق به تولید آثار مناسبی شدیم كه امیدواریم همچون فیلم بوسیدن روی ماه تولیدات ارزشی برای جامعه باشد .

در این برنامه مجید رجبی معمار، جمال شورجه، علیرضا رضاداد و سید هادی منبتی به عنوان اعضای هیات مدیره موسسه تصویر شهر به ریاست امیر خوراكیان معرفی شدند.

در پایان این مراسم كه در فرهنگسرای پایداری برگزار شد حكم ریاست 'منبتی' رییس جدید موسسه تصویر شهر توسط امیر خوراكیان رییس سازمان فرهنگی به وی اعطا شد و از خدمات رییس پیشین این موسسه با اهدا لوح تقدیر قدردانی شد .

3404

فراهنگ **1630**





:: برچسب‌ها: قرمز , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: