نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حسین انواری صبح امروز - سه شنبه - در جمع خبرنگاران اعتبار مورد نیاز برای پرداخت عیدی به مددجویان زیر پوشش كمیته امداد را بین 80 تا 100 میلیارد تومان خواند و گفت: ریاست جمهوری برای تامین این مقدار اعتبار، قول مساعد داده است.

سرپرست كمیته امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر اینكه آیا پرداخت یارانه ها در زندگی مددجویان تاثیری داشته است یا خیر؟ گفت: مبلغ یارانه ها برای ترمیم افزایش برخی از اقلام بوِیژه حوزه انرژی اختصاص می یابد و به طور كلی اثر بخش بوده است.

انواری با بیان اینكه در دو دهك پایینی جمعیت كشور، منابع مالی تزریق شده از محل هدفمندی یارانه ها باید مدیریت شود، افزود: اگر در این دو دهك، بجای پرداخت نقدی یارانه ها، خدمات مورد نیاز ارایه شود، به طور قطع تاثیر گذارتر خواهد بود.

عضو شورای مركزی كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برخی از سرپرستان خانوار، كفایت، صلاحیت و توان اداره منزل را ندارند و به این دسته از سرپرستان هر چه قدر هم كه منابع مالی تزریق شود، معضلات اصلی خانواده همچنان باقی می ماند.

*** 30 تا 70 هزار تومان مستمری هر خانواده تحت پوشش

سرپرست كمیته امداد امام خمینی (ره) مستمری پرداختی به خانواده تحت پوشش این نهاد را 30 تا 70 هزار تومان بیان كرد و گفت: پرداختی های كمیته امداد به خانواده های تحت پوشش در قالب مستمری، بر اساس بودجه ای است كه دولت در لایحه بودجه لحاظ كرده و مجلس نیز تصویب می كند.

انواری افزود: البته در كنار مبلغ مستمری، خانواده های تحت پوشش از خدمات دیگری مانند تحصیل دانش آموزان، مشاوره و اشتغال زایی بهره مند می شوند.

*** 200 هزار نفر از چتر حمایتی كمیته امداد خارج شدند

عضو شورای مركزی كمیته امداد تعداد افراد تحت پوشش این نهاد را چهار میلیون و 350 هزار نفر بیان كرد و افزود: امسال حدود 200 هزار نفر از چتر حمایتی كمیته امداد خارج شدند كه برخی از این افراد خودكفا شده بودند و برخی نیز از سایر دستگاه ها مستمری دریافت می كردند.

*** ایجاد 270 هزار فرصت شغلی از ابتدای سال جاری تا كنون

سرپرست كمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه از ایجاد 270 هزار فرصت شغلی از ابتدای سال جاری تا كنون خبر داد و گفت: این تعداد تا پایان امسال به 300 هزار فرصت شغلی افزایش می یابد.

انواری افزود: سهم كمیته امداد از دو میلیون و 500 هزار فرصت شغلی، ایجاد 120 تا 130 هزار فرصت بود كه ما خودمان ایجاد 300 هزار فرصت شغلی تا پایان سال را تعریف كردیم.

وی با بیان اینكه منابع این فرصت های شغلی از محل وام های قرض الحسنه ها بانك های تامین می شود، گفت: فعالیت های اشتغال زایی كمیته امداد در سال جاری از نیمه دوم سال آغاز و قرار شد پس از تعریف طرح ها از سوی كمیته امداد، مددجویان به بانك معرفی شوند و وام های خود را دریافت كنند.

سرپرست كمیته امداد یاداور شد: طبق مصوبه اخیر شورای عالی اشتغال، اگر بانك ها نتوانند تا پایان امسال اعتبارات مورد نیاز را تامین كنند، تا اردیبهشت ماه آینده مهلت دارند وام های مددجویان را پرداخت كنند.

انواری، حداكثر وام های خوداشتغالی كمیته امداد را 10 میلیون تومان و حداقل پنج میلیون تومان عنوان كرد.

اجتمام**9140*





:: برچسب‌ها: هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 572
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: