هشدار ایران درباره زندان های مخفی به بهانه مبارزه با تروریسم
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای كه در نوزدهمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو قرائت شد فعالیت این زندان های مخفی را خلاف قوانین بین المللی درباره حقوق بشر دانست.

در بیانیه جمهوری اسلامی ایران ضمن تصریح براین نكته كه اقدامات موثر در مبارزه با تروریسم و حفاظت از حقوق بشر از اهداف مشترك همه كشورها محسوب می شود، آمده است : استفاده از مراكز شكنجه مخفی در برخی از مناطق دنیا به بهانه مبارزه با تروریسم و گرفتن اطلاعات از زندانیان به هیچ وجه با قوانین حقوق بشری همخوانی ندارد.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است: متاسفانه ما شاهد رعایت استانداردهای حقوق بشری در برخی از مناطق دنیا به بهانه اقدامات ضد تروریستی نیستیم. یكی از زشت ترین نمونه های این خشونت مراكز و زندان های مخفی و یا تایید نشده است كه در آنها به طور اساسی و به شرم آورترین نوع ممكن، حقوق بشر در مراحل بازداشت، زندان و رفتار با مظنونان نقض می شود.

این بیانیه در ادامه می افزاید: دولت جمهوری اسلامی ایران اقدامات اجرایی، قانونی و قضایی بسیار موثری را برای جلوگیری از وقوع هرگونه شكنجه و رفتار نامناسب در سیستم قضایی خود بعمل آورده است.

در ادامه این بیانیه آمده است : اصول قانون اساسی و سایر قوانین عادی جمهوری اسلامی ایران به گونه ای است كه هرگونه رفتار نامناسب با زندانیان را ممنوع می كند.

آمریكا و برخی از كشورهای اروپایی سال هاست كه متهم به داشتن زندان ها و مراكز مخفی نگهداری زندانیانی هستند كه بهانه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم در آنجا نگهداری شده و مورد شكنجه قرار می گیرند.

اجتمام **9171*





:: برچسب‌ها: نیکون , خانه , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: