رهبر مخالفان میانمار خواستار حمایت ارتش از وی در انتخابات شد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا از مالزی، آنگ سان سوچی كه بیش از 20 سال در حصر متناوب خانگی قرار داشت، از سال 2010 و در پی تغییر دولت در میانمار و انجام اصلاحات سیاسی در این كشور آزاد شد.

وی پس از آزادی از زندان فعالیت های سیاسی خود را از سر گرفت. رهبر مخالفان دولت میانمار با ثبت قانونی حزب خود با عنوان اتحادیه ملی برای دمكراسی و نام نویسی در انتخابات میان دوره ای عملا بار دیگر وارد فعالیت های رسمی سیاسی شد.

دولت میانمار در پی انجام اصلاحات سیاسی در این كشور بسیاری از مخالفان را از زندان آزاد كرده است. دولت های غربی گر چه از این اقدامات استقبال كرده اند اما انجام بیشتر اصلاحات را شرط اصلی برای برداشتن تحریم های این كشور می دانند.

نمایندگانی از سوی دولت آمریكا و اتحادیه اروپا و وزیران خارجه آمریكا، انگلیس و نمایندگانی از فرانسه طی چند ماه گذشته با سفر به میانمار به مقامات این كشور به ویژه آنگ سان سوچی رهبر مخالفان این كشور دیدار كرده و در جریان مسایل سیاسی این كشور قرار گرفته اند.

البته علی رغم افزایش رفت و آمد مقامات غربی به میانمار در چند ماه گذشته كه با دیدار هایی با رهبر مخالفان نیز همراه است و وعده ها برای برداشتن تحریم ها، این اقدام همچنان عملی نشده است و دولت های غربی برداشتن بخشی از تحریم ها را به بعد از انتخابات موكول و ادامه اصلاحات را شرط همكاری بیشتر با این كشور اعلام كرده اند. كشورهای غربی به رهبری آمریكا دولت میانمار را از 50 سال پیش تحت تحریم قرار داده اند. دولت آمریكا در آخرین مرحله از خواسته های بی پایان این كشور، قطع روابط با كره شمالی را شرط برداشتن تحریم های میانمار دانسته بود كه این موضوع از سوی مقامات این كشور رد شد.

هیلاری كلینتون نیز در ماه دسامبر سال گذشته از این كشور دیدار كرد كه نخستین دیدار یك وزیر امورخارجه آمریكا از میانمار در نیم قرن اخیر بوده است.

با توجه به موقعیت استراتژیك میانمار در نزدیكی با چین به نظر می رسد آمریكا تلاش می كند در ادامه استراتژی حضور خود در شرق آسیا و مهار چین، نفوذ بیشتری را در عرصه سیاسی میانمار اعمال كند.

تحلیلگران معتقدند آمریكا قصد ندارد تحریم های اعمال شده علیه میانمار را لغو كند و تنها با دادن وعده های بی پایه و اساس، تلاش می كند این كشور را متقاعد كند كه اصلاحات سیاسی را اعمال كرده و راه را برای نفوذ بیش از پیش آمریكا در این كشور و یافتن مركزیتی برای مقابله با گسترش نفوذ در چین در جنوب شرق آسیا از آن استفاده كند.

آساق**335





:: برچسب‌ها: دوچرخه , نور , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: