بیشتر كشورهای عضو اكو از دسترسی به آبهای آزاد محرومند
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد كیش، دبیر كل اكو شبانگاه سه شنبه در مراسم ضیافت شام رسمی كه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد كیش بمناسبت حضور شورای نمایندگان دائم اكو (CPR) و اعضاء گروه خبرگان اكو (EPG) در كیش ترتیب داده بود، با تاكید بر این مطلب كه بیشتر كشورهای عضو اكو از دسترسی به آبهای آزاد محرومند،گفت: از آنجایی كه جزیره كیش به آب های آزاد متصل است، فرصت سرمایه گذاری در بخش تجارت و بخش حمل و نقل از مهمترین فرصت های سرمایه گذاری است كه مورد توجه همه اعضاء كشورهای اكو قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سفر به جزیره كیش با توجه به دسترسی به آب های آزاد، همسایگی با كشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین دارابودن زیرساخت های بسیار مناسب در عرصه های مختلف اقتصادی و صنعتی فرصت بسیار مناسبی را برای اعضای شورای نمایندگان اكو فراهم ساخته است تا از نزدیك با توانمندی ها و جاذبه ها این منطقه آزاد آشنا شوند.

بنابر این گزارش مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش نیز در این مراسم گفت: جزیره كیش به همت ایرانیان متخصص و متعهد به سوی آینده ای روشن گام بر می دارد.

'علیرضا عامری' تاكید كرد: این سازمان آمادگی همه جانبه خود را درخصوص تعمیق تعاملات و بهره گیری از ظرفیت های موجود اقتصادی،گردشگری، فرهنگی و اجتماعی در جهت توسعه اقتصادی اعضای اكو و بهره برداری از امنیت اقتصادی در این منطقه، اعلام می كند.

وی با بیان اینكه جزیره زیبای كیش هرساله پذیرای حضور بیش از یك میلیون و 200 هزار گردشگر است، ادامه داد: این جزیره مرجانی با توجه به شرایط مناسب اقتصادی و بستر گردشگری مناسب و همچنین دارا بودن بیش از 100 مركز اقامتی و پذیرایی به عنوان یكی از برترین مقاصد گردشگری كشور و دیگر مناطق و كشورهای همجوار محسوب می شود.

عامری در قسمت دیگری از سخنان خود،مزایای ویژه منطقه آزاد كیش را معرفی كرد و گفت:دسترسی به آبراه های آزاد جهانی، معافیت مالیاتی 20 ساله برای هرنوع فعالیت اقتصادی و گردشگری،استفاده از تخفیف عوارض برای تزانزیت كالاهای تجاری از مناطق آزاد تا 15 درصد،وجود بازار بورس فعال منطقه ای در زمینه های تجاری-صنعتی و گردشگری و بسیاری از مزایا و تسهیلاتی است كه ویژه نخستین منطقه آزاد جمهوری اسلامی ایران است.

این مراسم باحضور دبیركل و معاونین اكو، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش، سفرا ونمایندگان كشورهای عضو اكو، مدیر كل اقتصادی بین المللی و رئیس اداره اكو وزارت امورخارجه و رئیس نمایندگی این وزارتخانه در كیش برگزار شد.ك/3

1234





:: برچسب‌ها: اتومبیل , زمستان , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 681
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
امیر در تاریخ : 1390/12/17/3 - - گفته است :
سلام خیلی وبت باحاله به وب من هم سر بزن از طرفدار جاستینی


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: