یك مقام سابق پلیس انگلیس نسبت به بروز مجدد شورش های خیابانی هشدار داد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، لرد استیونس كه طی سال های 2000 تا 2005 میلادی فرماندهی پلیس لندن را برعهده داشت، گفت: اگر پلیس دست به اقدامی می زند و یا به سوی كسی تیراندازی می كند، باید بتواند در سریعترین زمان با استفاده از رسانه ها، توضیحات لازم را به افكار عمومی ارائه كند.

وی كه در كمیسیون قضایی تحقیق درباره رسوایی شنود تلفنی و در مورد نوع رابطه پلیس با رسانه ها سخن می گفت، افزود: اگر به دلیل این رسوایی، رابطه پلیس با رسانه ها قطع شود، احتمال دارد پس از وقوع هر حادثه ای، شورش و ناآرامی بروز كند.

این مقام سابق پلیس انگلیس اظهارداشت: پس از آشكار شدن موضوع شنود تلفنی و طرح انتقادات فراوان در زمینه نوع رابطه پلیس با رسانه ها، اكنون ماموران پلیس نسبت به برقراری هرگونه رابطه ای با رسانه ها بیمناك هستند.

وی اظهارداشت: رابطه خوب و سالم میان پلیس و رسانه ها در مواقع بروز بحران می تواند بسیار كار ساز باشد.

شورش های خیابانی تابستان امسال در انگلیس در پی قتل یك جوان سیاه پوست به نام 'مارك دوگان' و از منطقه تاتنهام واقع در شمال لندن آغاز شد و به سرعت به شهرهای دیگر گسترش یافت.

لرد استیونس گفت: این بسیار حیاتی است كه پلیس پس از وقوع هر حادثه ای كه ممكن است باعث بروز ناآرامی های اجتماعی شود، بتواند بلافاصله از طرق مناسب با افكار عمومی ارتباط برقرار كند. رسانه های جمعی یكی از راههای اصلی برقراری این ارتباط هستند.

در پی افشای شنود غیرقانونی تلفن ها و صندوق های صوتی هزاران نفر از افراد مشهور و مردم عادی توسط نشریه 'نیوز آو دی ورلد' متعلق به راپرت مورداك یهودی، مقامات پلیس لندن نیز به اهمال كاری در زمینه انجام تحقیق مناسب در این باره متهم شدند.

برخی منابع این اهمال كاری را نتیجه روابط نزدیك و گرم مقامات پلیس با مدیران رسانه ها از جمله نشریات متعلق به مورداك می دانند. همچنین پرداخت رشوه از سوی كاركنان رسانه های مورداك به نیروهای پلیس، عامل مهم دیگری در پنهان ماندن رسوایی شنود تلفنی برای سال های طولانی بوده است.

در پی بالا گرفتن این رسوایی در تابستان امسال، فرمانده و یكی از معاونان پلیس لندن مجبور به استعفا شدند.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: