روسیه از نقض حقوق بشر در كانادا انتقاد كرد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، دولگوف در بیانیه ای كه روز چهارشنبه در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شد، به اظهارات 'و.تیوس' وزیر امنیت عمومی كانادا اشاره كرد كه از شكنجه در این كشور برای گرفتن اطلاعات حمایت كرده است.

وی به نقل از 'تیوس' گفت: سازمان امنیت كانادا همچنان از اطلاعاتی كه با استفاده از شكنجه به دست می آید برای اهداف عملیاتی استفاده خواهد كرد.

نماینده تام الاختیار روسیه در امور حقوق بشر خاطرنشان كرد: جامعه دیده بانان حقوق بشر كانادا از این تصمیم دولت شان ناراضی هستند.

دولگوف افزود: بدیهی است این موضع مقام های كانادایی مغایر با تعهدات این كشور در عرصه حقوق انسانی به ویژه كنوانسیون منع شكنجه و سایر رفتارهای خشونت آمیز و ضدانسانی می باشد.

وی ابراز امیدواری كرد كه اتاوا به تجزیه و تحلیل پیآمدهای اختیار دادن به سازمان های امنیتی این كشور برای انجام این گونه اقدامات بپردازد.

كانادا قانونی را تصویب كرد كه بر اساس آن شكنجه زندانیان برای گرفتن اعتراف، عمل خلاف قانون تلقی نمی شود.

مخالفان این قانون می گویند كه سازمان های اطلاعاتی امنیتی كانادا با استناد به این ماده قانونی می توانند به طور آشكار و بدون ترس از هر گونه پیگرد قضایی حقوق بشر را نقض كنند.

این قانون ضدانسانی در حالی در كانادا به تصویب رسیده است كه مقام های این كشور همراه با آمریكا و غرب همواره از ادعای نقض حقوق بشر در كشورهای دیگر به عنوان سرپوشی برای دخالت در امور داخلی آنها سوء استفاده كرده است.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: رقص , اسکاتلند , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 616
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: