وظیفه دستگاه قضا از بین بردن بسترهای فساد در جامعه است
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی عصر چهارشنبه در همایش سراسری جهاد اقتصادی با تاكید بر بهره وری ملی در دانشگاه عالی دفاع ملی تهران با اشاره به پرونده فساد مالی اخیر و پرونده شهرام جزایری افزود:متاسفانه افرادی در دستگاه های مختلف بانكی كشور نفوذ و ضربه های جدی به سیستم اقتصادی وارد كرده اند.

وی گفت:متاسفانه فقط مبالغ این فساد های مالی با یكدیگر متفاوت است اما جنس آنها یكی بوده و باعث ضربه زدن به سیستم اقتصادی می شود.

معاون اول قوه قضاییه اصلاح ساز و كارها در نظام اقتصادی را مورد تاكید قرار داد و افزود : اگر درآمدها سالم باشد و فرارهای مالیاتی صورت نگیرد سیستم اقتصادی سالم خواهد بود .

رییسی اظهار داشت:با از بین بردن فقر، بیكاری و حتی كاهش نرخ تورم ،نظام پولی هم ساماندهی می شود.

وی با بیان اینكه قاچاق كالا با مسایل پیرامون آن نیز باید برای همیشه از بین برود به وجود قوانینی در رابطه با جلوگیری از قاچاق كالا اشاره كرد و گفت :قاچاق كالا برای تولید و اقتصاد مساله ای مضر است و قضات در بیشتر دادسراها برای مقابله با این معضل با جدیت به پرونده های قاچاق كالا رسیدگی می كنند.

به گفته معاون اول قوه قضاییه ،اگر قاچاق كالا برای قاچاقچی صرف نكند این كار صورت نمی گیرد.

رییسی با بیان اینكه در مبارزه با فساد اقتصادی نیز نظارت باید نقش موثر و اساسی داشته باشد افزود :حتی در مساله تحقق جهاد اقتصادی نیز نظارت و تقویت اهمیت پیدا می كند.

وی گفت : سازمان ها و ارگان هایی مانند مجلس و دیوان محاسبات از جمله نهادهایی هستند كه به صورت اتفاقی ( رندومی) نظارت و بازرسی می كنند.

معاون اول قوه قضاییه تاكید كرد : تلاش كردیم بخش های نظارتی در بیرون از سازمان و به ویژه حوزه نظارتی در دستگاه قضا فعال شوند تا بتوانیم با مقوله فساد در حوزه های اقتصادی مبارزه كنیم .

رییسی گفت:اگر بخواهیم زمینه برای حركت مجاهدان در عرصه اقتصادی فراهم شود باید به طور جدی با پدیده فساد اقتصادی برخورد كنیم .

وی با رد این مطلب كه بعضی ها تصور می كنند اگر با فساد اقتصادی برخورد شود چرخه تولید یا جذب سرمایه به كندی صورت خواهد گرفت افزود: برخورد با فساد اقتصادی مانند پرونده اخیر باید با مدیریت صورت گیرد.

معاون اول قوه قضاییه فرهنگ سازی در این زمینه را عاملی مهم خواند و گفت : تمام دستگاه ها باید عملكرد و گزارشات خود را در ارتباط با منویات مقام معظم رهبری در بخش جهاد اقتصادی به طور كامل گزارش دهند.

رییسی افزود :ارسال گزارش باعث می شود تا میزان اثر گذاری در حوزه اجرایی و اقتصادی آشكار شده و مشخص شود كه آیا اقدامات آنان در ارتباط با تحقق جهاد اقتصادی موثر بوده است یا خیر.

اجتمام*9134 *1580





:: برچسب‌ها: مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 549
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: