لاریجانی: باید از تمام ظرفیت ها برای گسترش روابط تهران و آنكارا استفاده كرد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش اداره كل بین الملل و تشریفات مجلس شورای اسلامی، در این دیدار كه روز چهارشنبه برگزار شد، لاریجانی افزود: روابط دوستانه دو كشور فقط بر اساس همسایگی نیست بلكه بر پایه همدلی و ارزش های مشترك فرهنگی - دینی است.

رییس مجلس كشورمان در ادامه با بیان اینكه عوامل همگرایی میان ایران و تركیه در مسائل منطقه زیاد است افزود: نگاه مردم و رهبران ایران همكاری گسترده با تركیه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه نباید اجازه داد بیگانگان از تحولات منطقه به زیان جهان اسلام استفاده كنند، گفت: قدرت های بین المللی از افزایش توان و قدرت امت اسلامی در عرصه های گوناگون فناوری، سیاسی و اقتصادی نگران هستند.

لاریجانی همچنین با ابراز رضایت از روند رو به رشد همكاری های اقتصادی و حجم مبادلات دو كشور در سال های اخیر آمادگی مجلس شورای اسلامی را برای كمك به اجرایی شدن توافقات فی مابین مورد تاكید قرار داد.

براساس این گزارش آقای 'سعدالله ارگین' وزیر دادگستری تركیه نیز در این دیدار ایران و تركیه را دو كشور بزرگ منطقه خواند وتاكید كرد همكاری دو كشور ضامن آرامش منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینكه میان دو كشور هیچ اختلاف و مشكل عمده ای وجود ندارد، تصریح كرد: مشكلات منطقه باید با همكاری كشورهای منطقه مانند ایران وتركیه حل و فصل شود و نباید اجازه داد طرف های دیگر ابتكار عمل را در دست گیرند.

وی افزود: اجازه نخواهیم داد برخی افراد پاره ای مشكلات جزیی را بزرگنمایی كنند.

وزیر دادگستری تركیه همچنین در این دیدار گزارشی از روند تقویت همكاری های قضایی میان دو كشور ارائه داد و افزود: همكاری های قضایی فی مابین پشتوانه توسعه و گسترش مناسبات دوستانه ایران و تركیه خواهد بود.

1537 ** 1574





:: برچسب‌ها: ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: