زرآباد زرخیر چشم انتظار مسافران نوروزی است
نوشته شده توسط : lsdf

'مجتبی شجاعی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه تمهیدات لازم برای استقبال مطلوب و شایسته از مسافران نوروزی در این بخش اندیشیده شده است.

وی بیان كرد: بخش زرآباد واقع در محور جاسك - كنارك و راه ارتباطی بین دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان محل گذر بسیاری از مسافران چابهار و بندرعباس است.

او بیان كرد: روزانه بیش از هزار خودرو از محدوده این بخش عبور می كنند كه در ایام تعطیلات این تعداد به دو برابر افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: برای اسكان مسافران نوروزی امسال در زرآباد پنج مدرسه و یك مجتمع شبانه روزی تجهیز شده است.

او گفت: در ایام نوروز عرضه محصولات هندوانه خارج از فصل، موز، گواوا و سایر محصولات این منطقه در میادین تره بار این شهر انجام می گیرد.

بخشدار زرآباد افزود: در این ایام بوستان بزرگ زرآباد، میدان شهدا و المان جدید میدان كوثر شهر زرآباد، شش بوستان در شش روستا با اعتبار 230 میلیون ریال افتتاح می شود.

شجاعی گفت: برای آشنایی مسافران با قابلیتهای گردشگری و فرهنگی این منطقه یك لوح فشرده همراه با بسته فرهنگی نیز كه شامل شناسنامه بخش زرآباد است در ورودی شهر به هر مسافر اهدا می شود.

وی ساماندهی خودروهای مسافربر شخصی و مینی بوسها، ایجاد كپرهای تزیینی در شهر، ساماندهی آسفالت محور ورودی و خروجی شهر و رنگ آمیزی جداول را از دیگر اقدامات انجام گرفته برای خدمات رسانی مطلوبتر به مسافران عنوان كرد.

او گفت: همچنین 10 هزار لوح فشرده از تصاویر مناطق گردشگری زرآباد در نظر گرفته شده و چادرهایی كه در كنار هر روستا برپا شده این لوحهای فشرده را به مسافران هدیه می دهند.

بخشدار زرآباد ادامه داد: برای خدمات رسانی به مسافران، امداد جاده ای و اورژانس نیز در زرآباد فعال شده اند و كشیكهای شبانه روزی درمانگاهها، داروخانه ها، نانواییها، جایگاههای عرضه سوخت و مراكز عرضه محصولات غذایی نیز در ایام عید به مسافران خدمات رسانی خواهند داشت.

وی افزود: همچنین برای نخستین بار در محور جاسك - كنارك در محدوده زرآباد برای مسافران عبوری عرضه مستقیم ماهی و سایر محصولات شیلاتی انجام خواهد شد.

او اجرای موسیقی محلی، برگزاری مسابقه فرهنگی، مسابقه شترسواری و جشنواره غذاهای سنتی را نیز از برنامه های پیش بینی شده برای ایام نوروز در زرآباد برشمرد.

وی همچنین گفت: اوایل سال آینده ساخت دو مجتمع رفاهی خدماتی بین راهی كه یكی در 15 كیلومتری زرآباد و دیگری در نزدیكی روستای 'درك' واقع شده با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز می شود.

او اظهار داشت: زرآباد دارای پنج روستای ساحلی است كه یكی از روستاهای آن به نام 'درك' روستای نمونه گردشگری سیستان و بلوچستان به شمار می رود و ساحل دل انگیزی دارد و جاذبه های گردشگری بی نظیری را می توان در آن مشاهده كرد.

بخشدار زرآباد گفت: هر ساله در ایام نوروز مسافران زیادی از منطقه زرآباد بازدید می كنند و از مناطق گردشگری آن لذت می برند.ك/3

7315/653





:: برچسب‌ها: سرگرمی , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 555
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: