نام و یاد شهدای قرانی افغانستان در تاریخ ثبت و راه آنان ادامه خواهد یافت
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، حجت الاسلام 'علیرضا پناهیان' در آیین یادبود شهدای اعتراض به هتك حرمت قرآن كریم در افغانستان افزود: جوانان افغانستان باید مردم خود را نسبت به قدرتی كه این ملت در جهان دارد و عظمتی كه می‌تواند در دنیا بیافریند، هوشیار كنند.

وی گفت: ملت افغانستان باید بداند تنها زمانی روی آرامش را خواهد دید كه قیامی جهانی را برای اسلام طراحی كند، نظیر آنچه كه در دفاع از حرمت قرآن كریم انجام داد.

پناهیان اضافه كرد: اگر چنین حلقه‌هایی به صورت شبكه‌ای بتواند فعالیت‌های جهادی را در میان جوانان افغانی شكل دهد، مطمئنا آن‌ها جزو اقوام پیشتاز برای مقدمه‌سازی ظهور امام زمان (ع) و ریشه‌كنی استكبار خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به سخنانی از حضرت امام خمینی (ره) گفت: اگر امام راحل توانست انقلاب كند، تنها به این علت نبود كه جوانان را به جهاد و یا آبادانی كشور دعوت كند، چون امام قائل به یك رویكرد جهانی بودند و اسلام را تنها برای مردم ایران نمی خواستند.

پناهیان با اظهار تاسف از حادثه تلخ شهادت تعدادی از برادران افغان در پی اقدام آمریكاییان در هتك به قرآن كریم گفت: نام این شهدا در تاریخ ثبت است و ما راه آنها را ادامه خواهیم داد و امروز جهان غرب در مقابل قدرت شما ملت افغان كوچك شده است.

وی با بیان این‌كه در حادثه تلخ هتك حرمت قرآن، شهدای قرآنی افغانستان سبب حفظ این كتاب آسمانی شدند، افزود: نماز نیز یكی از اسباب حفظ قرآن است. زیرا در حالت نماز، انسان قرآن را به صورت ایستاده و مودبانه تلاوت می كند و با توجه به روایتی كه از امیرالمومنین در وصف متقین ذكر شده، می توان گفت ركوع و سجود شبانه مومنان و تلاوت شبانه آنان در نماز، رعایت حرمت قرآن است.

مراسم یادبود شهدای اعتراض به هتك حرمت قرآن كریم در افغانستان با مشاركت معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین، مركز مقاومت بسیج سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مركز مقاومت بسیج وزارت امور خارجه در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عصر چهارشنبه با حضور میهمانانی از كشورهای افغانستان، پاكستان، هند و عراق برگزار شد.

فراهنگ**1003**1588





:: برچسب‌ها: شیکاگو , نور , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 545
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: