انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم راه اندازی شد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، نماینده مجمع عمومی انجمن اصول فقه حوزه گفت: هفت نفر به عنوان اعضای هیات مدیره، دو نفر به عنوان بازرس، دو نفر عضوهیات مدیره و یك نفر بازرس نیز به عنوان اعضای علی البدل از طریق انتخابات، انتخاب خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین 'صادق محمدی ' افزود: رییس انجمن نیز از میان افراد منتخب به عنوان هیات مدیره، در اولین نشست انتخاب خواهد شد.

وی، تحقق و تعمیق دانش اصول فقه، رویكرد اجتهادی به علم اصول، ایجاد عرصه مهم برای معرفی قوت و عظمت شیعه و دنیای اسلام به عنوان عمیق ترین و كاربردی ترین روش استنباط بدون هرگونه حساسیت مذهبی و ایجاد نشاط علمی بین طلاب حوزه های علمیه و كشف استعدادهای درخشان را از جمله اهداف تاسیس این انجمن ذكر كرد.

وی ادامه داد: برخی طلاب از بی ثمر بودن علم اصول سخن به میان می آورند و برخی اساتید نیز مهر تایید بر سخن این طلاب می زنند بر همین اساس باید مطالعات و فعالیت هایی در این عرصه مهم صورت گیرد.

محمدی افزود: انجمن اصول فقه كه از تاكیدات رهبر معظم انقلاب می باشد می تواند فصل نوینی در توسعه و تعمیق علوم اسلامی با تقویت دانش اصول فقه داشته باشد.

محمدی همچنین از عضویت بیش از 70 نفر از اساتید سطوح عالی حوزه در این انجمن خبر داد و گفت: رشد و پویایی هر دانش نتیجه كوشش سرآمدان آن علم است ، حوزه علمیه نیز در نتیجه تلاش عالمان فرهیخته در دوران های مختلف توانسته است به رسالت خود در فهم و تفقه در دین و گسترش آن در جامعه اسلامی، جامع عمل بپوشاند.

در این مراسم همچنین آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه و محسن مهاجرنیا رییس دبیرخانه انجمن های علمی حوزه سخنرانی كردند.

انتخابات اعضای هیات مدیریه و بازرسان این انجمن نیز برگزار و قرار شد نتیجه آن متعاقبا اعلام شود.

اكنون دهها انجمن علمی وابسته به حوزه علمیه قم در رشته های مختلف مانند علوم سیاسی، فلسفه، فقه و حقوق، اقتصاد، جامعه شناسی، قران و تفسیر در حال فعالیت می باشند.

7401/ 550//





:: برچسب‌ها: برف , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 559
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: