سفر هیات بازرسی فیفا برای بازدید از برزیل به تاخیر افتاد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تعویق این سفر به دنبال جنجالی است كه در پی اظهارات تند جروم والكه دبیر كل فیفا در انتقاد از تاخیر برزیل در آماده سازی جام جهانی به راه افتاد.

سپ بلاتر رییس فیفا ابتدا در دیداری از برزیل با دیلما روسف رییس جمهور این كشور ملاقات خواهد كرد. بلاتر در نامه ای در روز جمعه برای روسف خواستار تشكیل جلسه ای در چند روز آینده در برزیل شد.

فیفا اعلام كرد، جروم والكه دبیركل فیفا سفر برنامه ریزی شده خود به شهرهای میزبان جام جهانی را بعد از دیدار بلاتر با روسف از سر می گیرد. والكه قصد داشت به جمع رونالدو و به به تو در شهرهای برازیلیا، رسیفه و كویابا در دومین سفر امسال خود ملحق شود. رونالدو و به به ته جزو اعضای كمیته محلی برگزاری جام جهانی هستند.

والكه جمعه گذشته در اظهارات تندی در انتقاد از آماده سازی برزیل برای برگزاری جام جهانی 2014 خشم مقامات برزیلی را برانگیخت.

آلدو ربلو وزیر ورزش برزیل این اظهارات را غیرقبول، توهین آمیز و نامناسب بیان كرد. وی قبل از پذیرش عذرخواهی كتبی او و بلاتر ، خواستار عزل والكه از این پروژه شده بود.

ربلو گفت: نمی دانم فیفا چه فكری در مورد حفظ دبیركل به عنوان رابط فیفا با دولت برزیل می كند. بگذارید منتظر بمانیم كه چه اتفاقی می افتد. من مجددا اطمینان می دهم برزیل مایل به همكاری با فیفا برای جام جهانی است.

والكه همچنین مسئول نظارت بر جام كنفدراسیون های 2013 با حضور هشت كشور است. هدف از این رقابتها آزمایش زیرساخت های برزیل است. این رقابتها ژوئن سال آینده شروع می شود؛ هر چند هنوز مشخص نیست كه شهرهای رسیفه و سالوادور آماده میزبانی این رقابتها هستند.

با این حال مقامات فیفا با وجود تیره شدن روابط خود با برزیل، به دیدار و همكاری با كمیته محلی برگزاری جام جهانی در این كشور ادامه می دهند.

**1584**1440





:: برچسب‌ها: جشنواره , نیویورک , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 553
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: