25 هزار دهیار، گردشگران را در نوروز راهنمایی می‌كنند
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ' منوچهر جهانیان' افزود: این اقدام بر اساس توافق صورت گرفته میان این سازمان با سازمان شهرداری ها و دهیاری های صورت گرفته انجام می شود.

وی افزود: با توجه به استقبال مسافران نوروزی از روستاهای كشور، برگزاری دوره های كوتاه مدت آموزش بلدهای محلی در دستور كار قرار گرفته است تا امكان كسب اطلاعات درباره اهمیت درآمدزایی از صنعت گردشگری، درآمدزایی، نحوه میزبانی و نیز چگونگی معرفی ظرفیت های گردشگری ویژه دهیاران روستاهای كشور فراهم شود.

معاون گردشگری كشور درمورد محتوای دوره آموزش بلدهای محلی یادآور شد: آشنایی با جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، قومیت ها، فرهنگ منطقه و نیز اصول كمك های اولیه و بهداشت عمومی سفر از جمله رئوس دروس آموزشی دهیاران به شمار می رود.

جهانیان با بیان اینكه پس از پایان دوره آموزشی، دهیاران به عنوان بلدهای محلی پذیرای مسافران نوروزی خواهند بود، افزود: دهیاران با دریافت كارت 'راهنمای بلد محلی' از تاریخ 20 اسفند تا 20 فروردین ماه سال آینده در خدمت گردشگران روستاهای كشور خواهند بود.

معاون گردشگری كشور ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، دهیاران آموزش دیده با تشكیل ستاد استقبال از بهار و آماده سازی روستا، ظرفیت های گردشگری، فروش صنایع دستی، هنرهای سنتی و ارایه غذاهای محلی را به گردشگران نوروزی معرفی می كنند.

** برگزاری مسابقه پیام كوتاه

مسابقه پیام كوتاه بهترین شعار گردشگری با هدف انتخاب جذاب ترین توصیف از گردشگری ایران و به كارگیری آن در طول سال آینده، برگزار می شود.

علاقه مندان شركت در این مسابقه، تا 25 اسفند ماه مهلت دارند شعارهای خود را به سامانه پیام كوتاه روابط عمومی معاونت گردشگری به شماره 2000440 ارسال كنند.

فراهنگ 2025





:: برچسب‌ها: واشنگتن , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 570
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: