كتاب 'درآمدی بر جامعه شناسی ارتباطات، فرهنگ و رسانه' منتشر شد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این كتاب به همت انتشارات جهاد دانشگاهی با تیراژ 2 هزار نسخه روانه بازار كتاب شده است و جامعه شناسی ارتباطات، فرهنگ و رسانه سه موضوع بنیادین كتاب حاضر را تشكیل می دهند.

در این كتاب به موضوعاتی از جمله نظریه های غالب در حوزه ارتباطات و روابط بین الملل در عصر حاضر و جایگاه فرهنگ در عصر جهانی شدن ارتباطات، جریان اطلاعات میان شمال و جنوب پرداخته شده است.

دارابی در این كتاب همچنین به موضوع انحصار در شبكه های ماهواره ای و نیز شبكه‌های عظیم انتقال پیام نظیر یاهو، گوگل‌، فیس بوك‌، تویتر و... در غرب و بخصوص آمریكا‌ پرداخته و نحوه كنترل و بهره برداری از انبوه اطلاعات در این شبكه ها را مورد تحلیل قرار داده است.

'وقتی مخاطب منبع اطلاعات را نمی‌شناسد، چگونه می‌تواند به آن اعتماد كند؟'، 'چه كسانی پیام های رسانه ای را می آفرینند'، 'چه تكنیك هایی برای جذب مخاطب به كار می رود؟'، 'افراد مختلف، چگونه پیام های رسانه ای را می فهمند؟'، 'چه دیدگاهها، ارزش هایی در یك پیام رسانه ای نشان داده می شود؟' از جمله پرسش های حوزه جامعه شناسی ارتباطات است كه در این كتاب تلاش شده تا پاسخ مناسبی به آن داده شود.

دارابی همچنین در این كتاب جایگاه اخلاق و دین در جامعه مجازی و در عصر ارتباطات و دیپلماسی رسانه ای واستفاده از رسانه در عرصه سیاست خارجی را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

كتاب 'درآمدی بر جامعه شناسی ارتباطات، فرهنگ و رسانه' با رویكردی بین رشته‌ای و برای دانشجویان و دانش آموختگان علوم اجتماعی، علوم سیاسی، علوم ارتباطات و اصحاب رسانه‌ها نگاشته شده است.

نگاهی به مباحث ارایه شده در بخش های سه گانه كتاب نشان می دهد كه كتاب به گونه ای تنظیم شده است كه نیازهای آموزشی دانشجویان رشته های علوم ارتباطات اجتماعی، سیاسی و روابط بین الملل را در دروسی همچون جامعه شناسی ارتباطات، مدیریت رسانه، جامعه شناسی تبلیغات، نظریه های روابط بین الملل، جهانی شدن و ارتباطات میان فرهنگی، مسایل سیاسی – اقتصادی جهان سوم و شناخت ماهیت و عملكرد امپریالیسم را تامین نماید.

این كتاب در 468 صفحه قطع رقعی در اسفندماه جاری به بازار كتاب عرضه شده است.

فراهنگ 2025**1588





:: برچسب‌ها: گل , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: