شراكت راهبردی تهران و مسكو تضمین كننده ثبات منطقه است
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، 'علی باقری' این سخنان را در دیدار 'یوگنی لوكیانف' معاون دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه عنوان كرد.

معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به فرصت ها و تهدیدهای مشترك ایران و روسیه در صحنه بین المللی شراكت راهبردی تهران و مسكو را بازی برد - برد برای دو طرف ملت های منطقه دانست كه امنیت و ثبات منطقه را تضمین می كند.

باقری با اشاره به شاخص های اقتدار ملی و منطقه ای جمهوری اسلامی ایران تصریح كرد: بیداری اسلامی ملت های منطقه موجب تسریع در افوت قدرت آمریكا در منطقه شده است.

** همكاری راهبردی با ایران برای روسیه بسیار اهمیت دارد

معاون دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نیز در این دیدار همكاری های راهبردی با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف را برای مسكو بسیار پراهمیت عنوان كرد.

لوكیانف همچنین از رفتارهای دوگانه غرب همچون حمایت از گروه های تروریستی در سوریه انتقاد كرد.

این مقام روس به دعوت باقری، معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی و در سفری دو روزه به تهران سفر كرده است.

این دیدار كه اولین دیدار رسمی مقامات دو كشور پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری در روسیه است اهمیت بسزایی در شكل دهی به همكاری های راهبردی دو كشور در دوره پیش رو دارد.

در این سفر كه در چارچوب گفتگوهای راهبردی شوراهای امنیت ملی ایران و روسیه انجام شده است، لوكیانف علاوه بر دو دور گفت و گو با معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با دبیر شواری عالی امنیت ملی و وزیر امور خارجه دیدار خواهد كرد.

سیام**9132**2026





:: برچسب‌ها: سیاتل , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 557
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: