آذربایجان 'اجازه حمله به ایران از این کشور را نخواهد داد'
نوشته شده توسط : lsdf
احمد وحیدی وزیر دفاع ایران

وزیر دفاع ایران روز دوشنبه با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در سفری به تهران گفته است که آذربایجان اجازه نخواهد داد از این کشور برای حمله به ایران استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، سپهبد صفر ابی یف روز دوشنبه پس از دیدار با احمد وحیدی وزیر دفاع ایران گفت: "همکاری جمهوری آذربایجان با برخی کشورها و نهادهای بین المللی براساس قوانین بین المللی است و این همکاری ها علیه هیچ کشور دیگری صورت نمی گیرد."

او افزود: "هیچ کشوری نیز نمی تواند از خاک جمهوری آذربایجان علیه ایران استفاده کند و هیچ کشوری نیز قادر نیست که ما را در برابر کشور دوست و همسایه خود قرار دهد."

او گفت آذربایجان این موضوع را در روز هفتم مارس در بیانیه ای که در نشست سه جانبه جمهوری آذربایجان، ایران و ترکیه صادر شد مطرح کرده بود.

بنابه این گزارش احمد وحیدی نیز گفت: "اگر مسایلی در خصوص روابط تهران و باکو باشد، مقام های دو کشور می توانند از طریق مذاکره رو در رو آنها را حل و فصل کنند."

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، نیز به نقل از محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری این کشور گزارش داد که ایران مطمئن است آذربایجان اجازه نخواهد داد نیروهای مهاجم به ایران از خاک آذربایجان بگذرند.

اسرائیل روز ۲۹ فوریه یک قرارداد ۱.۶ میلیارد دلاری برای فروش هواپیماهای بدون سرنشین، ضدهوایی و سایر سیستم های دفاع هوایی به آذربایجان امضا کرد.

ایران در واکنش سفیر آذربایجان را احضار کرد و خواستار توضیح درباره آن معامله شد.

آقای ابی یف روز دوشنبه به طور غیرمستقیم از آن موافقتنامه دفاع کرد.

او گفت که جمهوری آذربایجان خواستار تقویت ارتش خود است و افزود: "براین اساس باکو مجبور به خرید تسلیحات مورد نیاز خود است و این تسلیحات هیچ وقت و در هیچ صورتی علیه ایران استفاده نخواهد شد."

ایران همچنین نسبت به فعالیت های اطلاعاتی اسرائیل در آذربایجان ابراز نگرانی کرده است.

اسرائیل که ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی می کند اشاره کرده که ممکن است برای نابودی تاسیسات هسته ای این کشور دست به حمله هوایی بزند.

ایران این اتهام را رد می کند و می گوید فعالیت های اتمی اش فقط برای مقاصد صلح آمیز مانند تولید برق و درمان سرطان است.





:: برچسب‌ها: رودخانه , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 555
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: