سردار جلالی: تاسیسات هسته ای كشور در مقابل حملات سایبری ایمن هستند
نوشته شده توسط : lsdf

سردار سرتیپ 'غلامرضا جلالی' در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا با اشاره به توجه دشمنان به بخش انرژی و هسته ای كشور اظهار داشت: همه حوادث مربوط به بخش انرژی در كشور تحت نظر قرار می گیرد و تا كنون رد پایی از حملات سایبری و تهدیدات ویروسی در آنها مشاهده نشده است.

رییس سازمان پدافند غیر عامل كشور گفت: روزانه ویروس های فراوانی در دنیا تولید می شود كه قرارگاه دفاع سایبری آنها را مورد رصد قرار می دهد و تاكنون اثر مخربی از آنها در داخل كشور ایجاد نشده است.

وی خاطر نشان كرد: بیشترین تهدیدات دشمن به حوزه های انرژی‘ هسته ای‘ تجارت الكترونیك و مسایل بانكی و مالی متمركز شده است كه متخصصان داخلی به دقت اقدامات آنها را مورد رصد قرار می دهند.

** آخرین وضعیت مقابله با ویروس جاسوس دوكو

رییس سازمان پدافند غیر عامل كشور گفت: پس از مقابله با ویروس استاكس نت تجربه كافی برای مقابله با ویروسهای 'استارس' و 'دوكو' فراهم شد و توانستیم به موقع اقدام به مقابله با این ویروس ها كنیم به طوری كه نرم افزار های مقابله و ریمورهای لازم تهیه شد و در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفت.

سردار جلالی در خصوص آخرین وضعیت مقابله با ویروس دوكو گفت: این ویروس‘ مزاحمتی برای چرخه فعالیت دستگاه های صنعتی نداشته است و تنها اقدام به جاسوسی و جمع آوری اطلاعات می كرد.

وی با بیان اینكه نرم افزارهای كنترل كننده ویروس دوكو در اختیار سازمان های مورد نظر قرار گرفته است اظهار داشت: هنوز گزارش نهایی و جامع مقابله با این ویروس در دستگاه های مختلف آماده نشده است.

سیام**2022** 1418





:: برچسب‌ها: تورنتو , پرندگان , کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 728
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: