هند، آخرین قربانی استفاده ابزاری رژیم صهیونیستی
نوشته شده توسط : lsdf

استفاده ابزاری رژیم صهیونیستی از كشورهایی كه با آنها مراوده دارد موضوع جدیدی نیست. با اینكه ایالات متحده بزرگترین حامی این رژیم به شمار می رود، اما بارها اطلاعات حساس خود را به وسیله جاسوسان صهیونیست برباد رفته دیده است. رویكرد نژادپرستانه رژیم صهیونیستی باعث شده است كه استفاده از دیگران را حق خود شمرده و در این راه تردید نداشته باشد. آخرین مورد از این رویه به ماجرای ساختگی بمب گذاری در هند بازمی گردد كه در آن تلش شد با یك صحنه آرایی ساده ایران به عنوان عامل چند انفجار بی اثر معرفی شود.

عمده اخبار مربوط به این موضوع حول دو محور اصلی قرار دارد. جریان اتهام زنی اسراییل به ایران درباره بمب گذاری نزدیك سفارت تل آویو در دهلی نو و متعاقب آن خبر لغو سفر رییس ستاد مشترك ارتش هند به اسراییل و كمتر از 2 روز پس از آن، قطع قرارداد نظامی هند با رژیم صهیونیستی. موضوعی كه در ابتدای انتشار خبر آن به دلیل حجم نسبتا بالای روابط دهلی نو با تل آویو چندان باورپذیر به نظر نمی رسید و در سطح تحلیل دلیلی قانع كننده برای این تنش –هر چند مقطعی- وجود نداشت، اما اطلاعات تكمیلی مرتبط با این تنش پرده از رویكردی تنبیهی ازسوی هند در قبال اقدامات فریبكارانه رژیم صهیونیستی برداشت.

این تیرگی در روابط دهلی نو و تل آویو درحالی است كه روز 29 ژانویه سال جاری میلادی پایگاه اینترنتی وزارت خارجه اسراییل از برگزاری جشن هایی به مناسبت 20 سالگی روابط بین اسراییل و هند خبر داد. در طول این سال ها دهلی نو و تل آویو كلاف پیچیده‌ای از روابط را بین خود تنیده‌اند كه در زمینه نظامی برجسته‌تر به نظر می‌آید.

در طول چندین دهه، از اوایل سالهای دهه 60، این دو، ارتباط‌های مخفیانه‌ای را در زمینه‌های نظامی و اطلاعاتی با یكدیگر برقرار كردند. در درگیری بین هند و چین، و پس از آن با پاكستان، اسرائیل خود را آماده كمك به ارتش هند كرد. حتی وزیر دفاع وقت رژیم صهیونیستی موشه دایان، دیداری مخفیانه از هند ترتیب داد، تا در طی آن همكاری آتی را پایه‌ریزی كند.

بقای صنعت اسلحه سازی رژیم اسرائیل به صادرات آن وابسته است. تا پایان سال جاری دهه 90، صادرات اسلحه غالبا به چین بود، اما وتو آمریكا در رابطه با انتقال فن‌آوری های حساس به پكن، تل آویو را مجبور كرد كه به بازارهای دیگر ازجمله هند روی بیاورد. تل آویو در عرض یك دهه خود را به عنوان اولین تامین‌كننده تسلیحات به هند مطرح كرد. هندی كه دیگر به اولین بازار صادرات اسرائیل تبدیل شده بود. صرف نظر از همكاری در سایر بخش ها، حجم قراردادهای بین دو طرف در زمینه نظامی در طی ده سال گذشته حدود 10 میلیارد دلار برآورد شده است. با این مقدمه درك ركود اخیر در روابط نظامی-امنیتی هند و رژیم صهیونیستی نیازمند تحلیل دقیق تری از تحولات جدید است.

روز 13 فوریه انفجار یك بمب كارگذاری شده در خودرویی متعلق به سفارت رژیم صهیونیستی بنا بر ادعای مقامات صهیونیست به زخمی شدن یكی از كاركنان زن سفارت منجر شد. در اولین واكنش ها انگشت اتهام نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سوی ایران نشانه رفت و مدعی شد كه ایران تهدیدی برای جامعه جهانی به شمار می رود.

روز 16 فوریه سه روز پس از وقوع سناریوی اسراییلی انفجار در نزدیكی سفارت، روزنامه هندی 'تایمز آو ایندیا' در خبری فاش كرد كه دو روز پیش از وقوع انفجار(11 فوریه)، تامیر پاردو رییس موساد(سازمان جاسوسی اسراییل) به هند سفر كرده بود و گفته بود: شهروندان اسراییلی در هند بیش از تركیه یا قفقاز و یا آمریكای جنوبی احساس امنیت می كنند. این روزنامه هندی افزود: رییس موساد در این دیدار با روسای دستگاه های اطلاعاتی هند دیدار كرده است.

روز 22 فوریه یك بمب خبری دیگر فضای افكار عمومی مردم هند را تكان داد. درحالیكه صهیونیست ها به شدت برای اجماع سازی بیشتر علیه ایران با طرح اتهام حمله به سفارت تلاش می كردند، یكی از نمایندگان پارلمان هند اسراییل را متهم كرد كه بخش های وسیعی از یك استان هندی را 'اشغال' كرده است.

مركز پژوهش های اسراییلی عكا با انتشار این خبر افزود: 'راجیا شانتارام نالك' نماینده پارلمان هند گفت: اسراییلی ها و تعدادی از روس ها در مناطق گسترده ای از استان 'گوا' فعالیت های غیرقانونی می كنند و ما نمی توانیم اجازه دهیم كه نام اسراییلی بر این مناطق گذاشته شود.

وی افزود كه سواحل گوا جذابیت زیادی نزد گردشگران خارجی به ویژه اسراییلی ها دارد به طوری كه بسیاری از آنها در آن ساكن می شوند و فعالیت های قانون شكنانه می كنند.

در همین اثنا و در فضایی كه حتی نمایندگان پارلمان هند حضور صهیونیست ها را تهدیدی برای امنیت ملی و تمامیت ارضی كشورشان تلقی می كردند. 'عوزی لانداو' وزیر امور زیربنایی اسراییل به هند سفر كرد تا مقامات این كشور را درخصوص تهدید ادعایی ایران متقاعد كند.

روزنامه هندو نوشت كه این وزیر اسراییلی كه برای تبادل اطلاعات درباره حادثه سفارت اسراییل به هند سفر كرد، از تهدید مشترك برای هند و اسراییل سخن گفته و درباره حادثه مرتبط با سفارت اسراییل گفته است: 'هر زمان كه هند نیازی به كمك داشته باشد ما خوشحال می شویم، زیرا ما به تهدید مشترك باور داریم و می دانیم كه دست های بلند ایران در این حادثه دیده می شوند. هند از تروریسم رنج می برد درست مثل اسراییل.'! اما ظاهرا این سفر وزیر اسراییلی نه تنها دهلی نو را به تبادل اطلاعات با تل آویو ترغیب نكرد بلكه برای هند تردیدزا هم بود، زیرا چند روز بعد در 25 فوریه خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال گزارش داد كه برخی مقامات امنیتی اسراییلی می گویند هند اطلاعاتی را درباره انفجار خودروی سفارت اسراییل پنهان می كند و نمی خواهد با ایران وارد رودررویی علنی شود. این اظهار نشان می داد كه مسولان هندی با سناریوی ادعایی تل آویو قانع نشده اند.

این خبرگزاری به نقل از روزنامه صهیونیستی ها آرتص نوشت كه محققان هندی درخصوص پرونده بمب گذاری مذكور به گرجستان و تایلند نیز كه در آنها حوادث مشابه رخ داده بود سفر كردند تا نوع حوادث را بررسی و مطابقت دهند.

این روزنامه اضافه كرد كه هندی ها اطلاعات بیشتری را از پرونده كشف كرده اند، اما آنرا در اختیار اسراییل قرار نداده اند. ازجمله اینكه موتور سیكلت بمب گذار را كشف كرده و با شناسایی فردی كه این موتورسیكلت را خریداری كرده به وی دست یافته اند. آنها دقیقا می دانند كه اجرا كنندگان این عملیات كی و چگونه به مكان مورد نظر رسیده اند.

هاآرتص افزود: با این حال وزرای كشور و خارجه هند از توجیه اتهام به طرف خاصی خودداری كرده اند.

روز 4 مارس كمتر از ده روز پس از انتقاد مقام های امنیتی اسراییلی از عدم درز اطلاعات عملیات بمب گذاری ازسوی هند، در اقدامی ناگهانی سفر رییس ستاد مشترك ارتش هند به اسراییل لغو شد.

روزنامه یدیعوت آحرونوت رژیم صهیونیستی به نقل از خبرگزاری هند گزارش داد كه سفر 'ویكی سینگ' رییس ستاد مشترك ارتش هند كه قرار بود در طول آن همكاری دفاعی بین اسراییل و هند به بحث گذاشته شود به علت افزایش تنش بین ایران و اسراییل لغو و به زمان دیگری موكول شده است. كمتر از 48 ساعت بعد وزارت دفاع هند قراردادهای نظامی ارتش با 6 شركت اسراییلی سازنده سلاح ازجمله شركت بزرگ 'تاعس' را لغو كرد و خرید تسلیحات از این شركت ها به مدت 10 سال ممنوع اعلام شد.

روزنامه تایمز آو ایندیا نوشت كه فساد و رشوه در سال 2009 از اتهامات وارده به این شركت هاست كه پس از تحقیقات آشكار شده است.

**دروغ تل آویو و خشم دهلی نو

------------------------------------

پایگاه خبری-تحلیلی آنتی وار در گزارشی به قلم 'گریت پورتر' پرده از راز ناخرسندی هندی ها از رژیم صهیونیستی برمی دارد. در گزارش این پایگاه تصریح شده است كه تحقیقات فنی و غیرفنی كه ازسوی مسوولان هندی بر روی خودروی بمب گذاری شده سفارت اسراییل در دهلی نو انجام شده نشان می دهد كه بمب كار گذاری شده شبیه آن بمبی است كه مجاهدین خلق به وسیله آن دانشمند هسته ای ایران را به نفع اسراییل ترور كرده اند.

پورتر می افزاید: هدف از این اتهام زنی به ایران همزمان با سالگرد ترور عماد مغنیه فرمانده نظامی حزب الله، انتقال این موضوع به شورای امنیت برای اعمال فشارهای بیشتر علیه ایران و تصویب مجازات های اقتصادی جدیدتر بود.

نویسنده این تحلیل آنتی وار می افزاید: عملیات های سه گانه انجام شده در بانكوك، تفلیس و دهلی نو آنقدر مشكوك بود كه بیشتر به روش های خود موساد شبیه می شد. تیم تحقیق همچنین دریافت كه بمب الصاق شده به خودرو حاوی 200 تا 250 گرم مواد منفجره بود، اما به مرگ كسی منجر نشده بود زیرا در پشت خودروی سفارت اسراییل نصب شده بود در نتیجه تنها منجر به مقداری آتش سوزی شده بود. از این گذشته محققان هندی اعلام كردند كه این بمب تركشی نداشته است، اما اسراییلی ها مدعی شده بودند كه تركشی به پای 'تالی كورن' كارمند زن سفارت اسراییل اصابت كرده و باعث مجروح شدن او شده است. پس از معاینات مشخص شد كه تنها یك ضربه ساده به پای وی وارد شده و كارمند مذكور بدون مشكل به تنهایی از خودرو پیاده شده و به سوی ساختمان سفارت رفته بود. تیم تحقیق نتیجه گرفته بود كه بمب تعمدا به گونه ای كار گذاشته شده بود كه خطر جانی برای سرنشینان وابسته به سفارت اسراییل نداشته باشد.

پورتر در گزارش خود می افزاید: موشه یعالون وزیر امور استراتژیك اسراییل به سرعت موضع گرفت و گفت هر سه بمب گذاری انجام شده در سه پایتخت جهان از یك نوع و شكل بوده است و مسوولیت آن را متوجه ایران كرد. این درحالی است كه حقیقت چیز دیگری بود. هیچ كدام از سه بمب شبیه یكدیگر نبودند و این چیزی بود كه محققان تایلندی و هندی بر آن تاكید كردند.

روزنامه وطن چاپ سوریه نیز در گزارشی نوشت اسراییل تلاش می كند تا سران هند را علیه ایران تحریك كند، زیرا هند یكی از بزرگ ترین واردكنندگان نفت ایران با روزانه 550 هزار بشكه به شمار می رود.

پژوهش**9241**9123





:: برچسب‌ها: خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: