رییس فیفا به ملاقات رییس جمهوری برزیل می رود
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرگزاری رویترز از زوریخ، 'سپ بلاتر' در حالی با 'دیلما روسف' دیدار می كند كه دبیر كل فیفا هفته گذشته با اظهارات تندی در مورد روند آمادگی برزیل، خشم مسوولان برگزاری جام جهانی در این كشور را برانگیخته بود.

فیفا با انتشار بیانیه ای اعلام كرد: در دیدار بلاتر با رییس جمهوری برزیل 'آلدو ربلو' وزیر ورزش برزیل هم حضور خواهد داشت.

اظهارات 'جروم والكه' دبیر كل فیفا در مورد آمادگی برزیل موجب شد دولت این كشور اعلام كند، دیگر وی را به عنوان یكی از مسوولان فدراسیون بین المللی در زمینه جام جهانی قبول نخواهد داشت.

بعد از این اتفاق بلاتر با ارسال نامه ای مراتب عذرخواهی خود را نسبت به برزیل به خصوص دولت و رییس جمهوری این كشور ابراز كرد.

وزیر ورزش برزیل نیز این عذرخواهی را پذیرفت اما از اظهار نظر در مورد ادامه یا قطع همكاری با دبیر كل فیفا امتناع كرد.

بدین ترتیب والكه تا بعد از ملاقات رییس فیفا با رییس جمهوری برزیل، نمی تواند برای نظارت بر روند ساخت و ساز و آمادگی شهرهای میزبان جام جهانی 2014 به برزیل برود.

برزیل برای ساخت و بازسازی ورزشگاه های جام جهانی این كشور و آمادگی برای میزبانی مسابقات جام كنفدراسیون ها در سال 2013 با مشكلات بی شماری روبرو است.

روند ساخت و سازها بسیار كند و هزینه ها بسیار بالا است. از سوی دیگر پروژه های زیربنایی دیگری مثل آماده سازی هتل ها، جاده ها و فرودگاه ها نیز از برنامه زمانبندی عقب تر است.

خانم روسف رییس جمهوری برزیل حل به موقع پروژه های زیربنایی جام جهانی را به عنوان یكی از اولویت های نخست دولت خود اعلام كرده است.

این كشور كه سابقه پنج قهرمانی جهان را در كارنامه دارد، آخرین بار در سال 1950 میزبانی رقابت های جام جهانی فوتبال را بر عهده داشت.

9126**1440





:: برچسب‌ها: گربه , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: