اختلاف نظر بر سر قانون محرومیت مادام‌العمر ورزشکاران دوپینگی
نوشته شده توسط : lsdf
دواین چمبرز

دواین چمبرز با وجود طی کردن محرومیت دو ساله، ممکن است شانس حضور در المپیک را از دست بدهد

دادگاه حکمیت ورزشی (Cas) اختلاف نظر کمیته المپیک بریتانیا و آژانس جهانی ضد دوپینگ بر سر طول مدت محرومیت ورزشکاران دوپینگی را دیروز (۱۳ مارس) مورد بررسی قرار داد.

کمیته المپیک بریتانیا قانونی وضع کرده که بر اساس آن ورزشکارانی که مرتکب دوپینگ شوند با محرومیت مادام‌العمر مواجه می‌شوند. این تصمیم با مخالفت جدی آژانس جهانی ضد دوپینگ (Wada) روبرو شده و حالا رای دادگاه مشخص خواهد کرد که چنین قانونی می‌تواند در المپیک لندن عملی شود یا نه.

کمیته المپیک بریتانیا پس از برگزاری دادگاه ابراز امیدواری کرده که محرومیت مادام‌العمر ورزشکاران دوپینگی رسمیت جهانی پیدا کند. اعلام نتیجه دادگاه ممکن است تا یک ماه به درازا بکشد.

لورد موینیهان، رئیس کمیته المپیک بریتانیا، پس از دادگاه دیروز به خبرنگاران گفت: "روز خوبی بود، ما همه مدارک و توضیحات را با قدرت ارائه کردیم. حرف ورزشکاران را به آگاهی دادگاه رساندیم و حالا باید منتظر بمانیم. ما می‌خواهیم هر چه زودتر یک قطعنامه صادر شود تا ورزشکاران از وضعیت و نتیجه موضوع آگاه شوند. من محتاطانه امیدوارم که رای به سود ما صادر شود".

چمبرز (۳۳ ساله) دونده و دیوید میلار (۳۵ ساله) دوچرخه‌سوار از نامدارترین چهره‌های دوپینگی در گذشته هستند که هنوز در ورزش فعالند و امیدشان برای حضور در المپیک بستگی به تصمیم دادگاه حکمیت دارد.

چمبرز که شنبه پیش برنده برنز ۶۰ متر مسابقات جهانی داخل سالن در ترکیه شد، در سال ۲۰۰۳ به دلیل دوپینگ ۲ سال محروم شده بود.

آژانس جهانی ضد دوپینگ می‌گوید ورزشکارانی مثل چمبرز بعد از گذراندن محرومیت بایستی بتوانند آزادنه در هر رقابتی شرکت کنند.

اما استدلال کمیته المپیک بریتاینا برای محرومیت مادام‌العمر که در میان تعدادی از ورزشکاران نامدار بریتانیا هم طرفدارانی یافته این است متفاوت است.

این کمیته مدعی است که نداشتن سابقه استفاده از مواد غیر مجاز نیرو زا قسمتی از مراحل گزینش است و محرومیت مادام‌العمر خاطیان تنبیهی اضافه محسوب نمی‌شود.





:: برچسب‌ها: غروب , سان , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 544
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: