شمقدری: صنعتی شدن سینمای ایران یك ضرورت است
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، 'جواد شمقدری' سه شنبه شب در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان 'فصل زمستان اترك' در بجنورد، اظهار داشت: متاسفانه سینمای ایران در مسیر حرفه ای شدن گرفتار برخی حلقه های مفقوده شده است.

وی عدم سرمایه گذاری خوب در بخش پژوهش و نداشتن مكان نمایش را از موانع صنعتی شدن سینمای ایران برشمرد و گفت: اینها ضعف های نهفته ای است كه تاكنون برای رفع آنها اقدام موثری صورت نگرفته است.

شمقدری افزود: سینمای ایران در حال یافتن راهكارهایی برای رهایی از این وضعیت و سرمایه گذاری برای رفع موانع صنعتی شدن است.

وی گفت: با اقداماتی كه در این حوزه صورت گرفته رییس جمهوری فعالیت شورای عالی سینما را پذیرفته است.

رییس سازمان امور سینمایی كشور ابراز امیدواری كرد كه همه وزرا، استانداران و مدیران، سینمای كشور را در این مسیر یاری دهند تا موانع موجود بر سرراه صنعتی شدن سینمای ایران برطرف شود.

وی به جایگاه ویژه هنر و فرهنگ اسلامی اشاره كرد و گفت: لازم است جوانان كشور ما مطالعات فردی خود را نسبت به داشته های فرهنگی و اسلامی توسعه دهند زیرا دنیا بیش از این به ما رجوع خواهد كرد.

شمقدری خطاب به جوانان هنرمند سینمای كشور افزود: قدر فرصت خوبی را كه در اختیار دارید بدانید و به ابعاد مختلف فرهنگ اسلامی مسلط شوید و برای توسعه هنر سینمای كشور تلاش كنید.

وی گفت: امروز همه ما متوجه شده ایم كه جایگاه سینما و هنر بسیار والا و ارزشمند است و انقلاب اسلامی برای انتقال پیام خود به هنر سینما نیاز دارد و ما باید این دو را به هم پیوند بزنیم. ك/2

623/626





:: برچسب‌ها: خانواده , قدیمی , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 603
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: