سفیر ایران در بلغارستان: استفاده از ابزار اقتصادی برای اعمال تصمیمات سیاسی خطرناك است
نوشته شده توسط : lsdf

' غلامرضا باقری مقدم ' روز چهارشنبه در گفت وگو با روزنامه كاپیتال دیلی بلغارستان این مطلب را عنوان كرد.

' باقری مقدم ' در پاسخ به سوالی مبنی بر گرفتن ابتكار عمل توسط ایران در قطع صادرات نفتی این كشور به انگلیس و فرانسه، اظهار داشت: رفتار اتحادیه اروپا سازنده نیست و تحریم ها و تهدیدها از سوی این اتحادیه نیز نتیجه ای نخواهند داشت.

وی گفت : با وجود تحریم های ناعادلانه علیه ایران طی سالهای اخیر، رشد اقتصادی ایران در سال گذشته در حدود 4% بوده است. نفت یك كالای حیاتی بسیار مهم در صنعت است و با محاسبه تمامی ذخایر نفتی و گازی، ایران در مقام اول این ذخایر در سطح جهان قرار گرفته است.

وی سووال كرد در این شرایط، با اعمال تحریم نفتی ایران، چه كسی بیشتر متضرر می شود؟ از زمانی كه اتحادیه اروپا نفت ایران را مورد تحریم قرار داد، قیمت نفت هر روز درحال افزایش است و اكنون به بالاترین سطح خود طی سه سال گذشته رسیده است. این امر در نتیجه تصمیمات غلط اتحادیه اروپاست كه مردم اروپا از آن متضرر می شوند.

وی افزود، ایران در فروش نفت خود هیچگونه مشكلی ندارد. استفاده كردن از ابزار اقتصادی به منظور اعمال تصمیم سیاسی، بسیار خطرناك است.

سفیر كشورمان در بلغارستان اظهارداشت : دوستی ملتهای ایران و بلغارستان تاریخی است و این دو ملت در میان خود هیچگونه مشكلی ندارند. آنها از توسعه روابط مشترك سود می برند. به همین خاطر، آنها به محدودیت هایی كه از جانب اتحادیه اروپا ایجاد شده ، توجه نمی كنند.

سفیر ایران در بلغارستان در باره برنامه های صلح آمیز هسته ای كشورمان تصریح كرد: برنامه هسته ای ایران كاملا شفاف است. این برنامه بر اساس ضوابط آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرا می شود. ما عضو آژانس هستیم و قرارداد عدم گسترش سلاح های هسته ای «NPT» را امضا كرده ایم.

او گفت تمامی فعالیت های ما تحت نظارت دوربین ها و بازرسی های آژانس صورت می گیرد. ما هیچگونه مشكلی از نظر همكاری در بخش های فنی و حقوقی با آژانس بین المللی انرژی اتمی، نداریم. این مشكل، سیاسی است. برخی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود برنامه هسته ای ایران را به عنوان بهانه مورد استفاده قرار می دهند. داشتن سلاح هسته ای به ما برتری نمی دهد. اصولا در دنیای امروز نمی توان سیاست های مختلفی را با تهدید لوله های تفنگ اعمال كرد.

وی گفت در حال حاضر قدرت در علم و دانش است و به همین دلیل ایران به دنبال كسب این دانش است.

وی گفت :به كشورهائی كه میلیون ها دلار برای مدرن سازی سلاح های هسته ای خود سرمایه گذاری می كنند توصیه می كنیم كه این پول ها را برای توسعه و رفاه ملت های خود استفاده نمایند. اگر تحریم های شدیدی به خاطر تردیدهائی پیرامون صلح آمیز بودن برنامه هسته ای علیه ما اعمال می شود پس علیه كشورهائی كه هزاران كلاهك هسته ای در اختیار دارند چه تدابیری باید اعمال شوند؟

وی گفت وجدان های بیدار به دریافت پاسخ این سووال نیاز دارند. آغاز نمودن جنگ علیه ایران شوخی نیست. همه این چیز ها جنگ روانی است. رژیم نامشروع اسرائیل موجودیت خود را در ایجاد بی نظمی و آشفتگی می بیند و همیشه به دنبال جنجال است. ما نیز مطمئن هستیم اگر نمایندگان این رژیم مرتكب این اشتباه شوند و از دولتمردان بلغارستان برای این ماجراجوئی درخواست كمك نمایند آنها پاسخ سرد، قاطعانه و منفی دولت و ملت بلغارستان را دریافت خواهند كرد.

وی در پایان خاطرنشان كرد كه جنگ ابزار جهان عقب مانده است.

خاورم ** 230





:: برچسب‌ها: فیلم , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: