2500 میلیارد ریال برای ایجاد زیرساختها در مناطق عشایری هزینه شده است
نوشته شده توسط : lsdf

'جهانشاه صدیق' روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر امور عشایر استان سمنان

افزود: باید با تلاش برای كاهش مشقات زندگی و افزایش درآمد عشایر، اقدامات اساسی انجام داد تا با تنوع در كار و افزایش در آمد، عشایر به خود اتكائی برسند.

وی یادآور شد: حدود 20 درصد پروتئین دامی كشور را جامعه عشایر تولید می كنند و در استان سمنان نیز باید از جامعه عشایر و تنوع فراورده های آنها كه یك فرصت است، حمایت شود.

صدیق خواستار فعال كردن شورای عشایر استان و پیگیری مطالبات جامعه عشایر شد.

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: علاوه بر سازمان مركزی عشایر و سازمان جهاد كشاورزی، باید سایر دستگاه ها نیز به این جامعه خدمت كنند و نیازمندی های عشایر به متولیان امر و مسوولان منتقل شود.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان نیز با اشاره به نقش مهم جامعه عشایری در تولید و اقتصاد كشور گفت: با معرفی جامعه عشایر باید به دنبال دریافت اعتبارات لازم برای ساماندهی امور عشایر بود.

'سید مجید موسوی' افزود : انجام كار با مشاركت مردم، ساماندهی تشكل های عشایری، فعال كردن كمیته عشایری در استان سمنان با هدف ساماندهی امور عشایر، تهیه زیر ساخت ها برای اسكان داوطلبانه عشایر و ایجاد تنوع شغلی در جامعه عشایر باید از برنامه های قابل پیگیری مدیر جدید امور عشایر این استان باشد.

مدیر سابق امور عشایر استان سمنان نیز گزارشی از وضعیت عشایر استان، تعداد دام، معیشت عشایر و میزان تولیدات آنها ارائه كرد.

'افضلی' افزود: در سال 90 با هشت میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار 30 پروژه در بخش عشایر استان سمنان اجرا شده كه بیشترین هزینه ها مربوط به كوچندگان و آبرسانی بوده است.

در این مراسم با تقدیر از مدیر قبلی، 'حشمت الله جدیدی' به عنوان مدیر جدید امور عشایر استان سمنان معرفی شد. ك/2

599/608/508





:: برچسب‌ها: غذا , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: