بهت جامعه جهانی از حمایت بان كی مون از رژیم صهیونیستی
نوشته شده توسط : lsdf

در واكنشی جانبدارانه، هیلاری كلینتون وزیر خارجه آمریكا فلسطینی ها را متهم كرد و بدون در نظر گرفتن كشتار غیرنظامیان به انتقاد از آنان پرداخت.

به گزارش سی ان ان، هیلاری كلینتون به شدت از آنچه 'تجاوزات موشكی فلسطینی ها علیه سرزمین های اسراییلی' نامید، انتقاد كرد و خواستار توقف فوری این اقدامات شد.

در همین حال بان كی مون دبیر كل سازمان ملل متحد نیز گفت: موشك پرانی از غزه علیه غیرنظامیان قابل قبول نیست، باید فورا متوقف شود و من از اسراییل می خواهم كه خویشتنداری به خرج دهد.

این موضع آمریكا و دبیركل سازمان ملل درحالی ابراز می شود كه چین، روز دوشنبه با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع امنیتی در منطقه غزه، از رژیم صهیونیستی خواسته بود حملات به این منطقه را متوقف كند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، 'لیو ویمینگ' سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ما از طرف اسرائیلی می خواهیم حملات به غزه را متوقف كند و امیدواریم دو طرف درگیر هرچه زودتر حملات را متوقف كنند تا از آسیب بیشتر به شهروندان بی گناه جلوگیری شود.

به نوشته این خبرگزاری، واكنش جدی چین به حملات هوایی درحالی مطرح شد كه قرار است 'آویگادور لیبرمن' وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، روز پنج شنبه از پكن دیدن كند.

این مقام صهیونیستی قرار است با 'یانگ جیچی' همتای چینی خود و دیگر مقام های ارشد پكن دیدار و مذاكره كند.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه تا روز سه شنبه، شمار تلفات سه روز گذشته در این منطقه را به بیست و پنج نفر افزایش داده است. در همین حال اظهارات جانبدارانه بان كی مون به عنوان دبیركل بزرگ ترین سازمان بین المللی با واكنش انتقادآمیز جنبش حماس روبرو شد.

جنبش حماس موضع دبیركل سازمان ملل در قبال تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را به مثابه جانبداری آشكار وی از این رژیم و نقض آشكار منشورهای سازمان ملل خواند.

حماس در این بیانیه تاكید كرد: ما موضع نامتعادل دبیركل سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان در قبال تجاوزات اخیر دشمن صهیونیستی علیه ساكنان نوار غزه را به شدت محكوم می‌كنیم.

در این بیانیه آمده است: موضع بان كی مون نشانگر جانبداری آشكار وی از تل‌آویو و برخورد دوگانه وی با قربانی و جلاد است؛ به نحوی كه قربانی را مقصر جلوه می دهد و جلاد را به خاطر آغاز جنایات خطرناكش علیه مردم بی دفاع فلسطین محكوم نمی‌كند.

به گزارش مركز اطلاع‌رسانی فلسطین، حماس همچنین تصریح كرد: این موضع به مثابه نقض آشكار موازین و قوانین بین الملل است كه سازمان ملل براساس آنها شكل گرفته است، قوانینی كه تاكید می كند كه دفاع از خویشتن حق ملت تحت اشغال است.

همچنین 'داود شهاب' سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، تاكید كرد كه این جنبش به جنایات رژیم صهیونیستی پاسخ كوبنده ای خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شهاب روز سه شنبه در ادامه سخنان خود گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست به ترور فلسطینی ها بزند، جهاد اسلامی پاسخ كوبنده ای به آن خواهد داد.

وی در عین حال گفت كه این جنبش خود را پایبند به آتش بسی می داند كه با میانجی گری مصر صورت گرفته است، مشروط بر اینكه اشغالگران نیز به آن پایبند باشند.

سخنگوی فلسطینی اضافه كرد، ما به میزان پایبندی اشغالگران به این توافقنامه، خود را ملزم به رعایت آن می دانیم. در اقدامی دیگر اتحادیه عرب هم بالاخره راضی شد كه حملات صهیونیست ها به غزه تحت محاصره را محكوم كند.

'نبیل العربی' دبیركل اتحادیه عرب حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را كه به شهادت و زخمی شدن دهها فلسطینی غیرنظامی انجامید، محكوم كرد.

العربی در بیانیه ای درباره پیامدهای این حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه هشدار داد و این رژیم را مسئول كامل كشتار فلسطینی ها دانست.

دبیركل اتحادیه عرب این حملات را بر خلاف قوانین بین المللی و معاهده 1949 ژنو توصیف كرد و اتخاذ تصمیم قاطع شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای توقف این اقدامات اسرائیل خواستار شد. بر اساس این بیانیه العربی در این خصوص به تماس و رایزنی با كشورهای عربی و سران فلسطینی ادامه می دهد.

وی همچنین درباره راههای توقف حملات اسرائیل با 'محمود عباس' رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت وگو كرد. حملات چند روز اخیر اسرائیل به نوار غزه تاكنون بیست و سه شهید و دهها زخمی برجای گذاشته است.

در تركیه نیز شماری از نهادهای اسلامگرا روز سه شنبه؛ شهروندان استانبول را به تظاهرات گسترده علیه جنایات رژیم صهیونیستی و آمریكا دعوت كردند.

خبرگزاری ایرنا ار آنكارا گزارش داد كه نهادهای اسلامگرای تركیه در بیانیه مشتركی؛ هواداران خود را به تجمع در میدان مركزی شهر استانبول دعوت كرده اند. در این فراخوان آمده است: برای محكوم كردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و جنایات آمریكا در افغانستان امشب ساعت 30:20 به وقت محلی(22 به وقت تهران) در میدان 'تقسیم' در مركز استانبول گردهم می آییم.

این فراخوان اضافه كرده است: برادران مسلمان خود را به شركت در این راهپیمایی علیه نیروهای صلیبی آمریكا و رژیم صهیونیستی دعوت می كنیم.

مالزی هم روز سه شنبه حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را كه باعث كشته شدن 18 فلسطینی شد، محكوم كرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی مالزی(برناما)،'عنیفه امان وزیرخارجه مالزی گفت: بیم آن است كه این اقدامات غیرمسوولانه رژیم صهیونیستی باعث بروز اقدامات تلافی جویانه شده و تلاش ها برای برقراری صلح در خاورمیانه را بی اثر سازد.

وی تصریح كرد: این حملات كه شمار زیادی زخمی نیز برجای گذاشت، بدترین و شدیدترین حملات علیه فلسطینیان از سال 2008 تاكنون است.

وزیر امورخارجه مالزی تاكیدكرد: براین اساس مالزی از هر دو طرف می خواهد اقدامات تحریك كننده خود را متوقف كنند و از جامعه بین المللی نیز درخواست دارد تا در یك اقدام سریع از اسراییل بخواهد تا حملات بر ضدفلسطینیان را متوقف كند.

پژوهش**9241**9123





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , ساحل , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: