منابع آگاه از اشراف كامل ارتش سوریه بر استان ادلب خبر دادند
نوشته شده توسط : lsdf

این منابع در اظهاراتی كه در شماره روز پنجشنبه روزنامه الوطن چاپ دمشق منتشر شد، افزودند: به دنبال اشراف كامل بر این منطقه عملیات پاكسازی و بازرسی برخی مناطق برای شناسایی و دستگیری افراد مسلح و كشف سلاح و مهمات آنان ادامه دارد.

در جریان این عملیات شماری بمب دست ساز كشف و خنثی شد و شماری از افراد مسلح نیز دستگیر شدند.

برخی از این افراد نیز در حال گفت و گو برای تسلیم خود به نیروهای سوری همراه با سلاح هستند.

بر پایه این گزارش، ساكنان منطقه ادلب نیز در جریان این پاكسازی كمك های زیادی به ارتش كردند تا این عملیات با كمترین خسارت های جانی و مالی انجام شود. در این ارتباط مردم اطلاعات لازم را در خصوص مراكز و مخفیگاه های افراد مسلح به نیروهای نظامی ارایه كردند.

در شهر حمص در مركز سوریه و در 160 كیلومتری شمال دمشق نیز نیروهای نظامی سوریه با افراد مسلح در مناطق مختلف این شهر و استان درگیر شدند كه در جریان آن خسارات زیادی به این افراد وارد آمد و شماری از آنان دستگیر شدند.

در بین این افراد برخی مجرمان تحت تعقیب وجود دارند.

در همین حال اعترافات برخی از مجرمانی كه در جنایات روز یكشنبه علیه مردم منطقه كرم الزیتون در شهر حمص دست داشته اند، منتشر شد.

'نوار محیمید' یكی از اعتراف كنندگان گفت كه ما به صورت یك گروه 35 نفره به فرماندهی 'هشام الاحمد' مرتكب این جنایت شده سپس از آن فیلم گرفته و به نام عملیات ارتش سوریه علیه مردم برای شبكه های العربیه و الجزیره ارسال كردیم.

به گزارش رسانه ها، این افراد بیش از 60 زن و كودك را در دو منطقه كرم الزیتون و كرم اللوز در روزهای یكشنبه و سه شنبه گذشته قتل عام كردند و به طرز فجیعی به قتل رساندند.

در منطقه باباعمرو در شهر حمص نیز نیروهای سوریه یك منزل را كه از آن به عنوان بازداشتگاه و شكنجه افراد استفاده می شد، كشف كردند.

این منطقه 11 اسفند از دست افراد مسلح خارج شد.

در مناطق حی النازحین ، جب الجندلی و الواویات حمص نیز نیروهای امنیتی سوریه با افراد مسلح درگیر شدند كه در جریان آن شماری از این افراد كشته و یا زخمی شدند و مقادیر سلاح ، مهمات و دلار نیز از آنان بدست آمد.

20 بمب دست ساز آماده برای كارگذاشتن نیز از این افراد در مناطق مزبور كشف و خنثی شد.

روزنامه البعث چاپ دمشق امروز نوشت كه 33 گروه مسلح در سوریه مشغول برخی اقدامات مسلحانه و تروریستی هستند.

این روزنامه به نقل از ناصر قندیل یكی از كارشناسان لبنانی افزود این گروه ها به شدت تشنه قتل و خونریزی و اقداماتی از این دست هستند.

كنفرانس وفاق ملی در سوریه نیز كه قرار بود روز جمعه (فردا) از سوی برخی مخالفان برگزار شود ، بر اساس اعلام روزنامه الوطن به روز 7 فروردین ماه موكول شده است .

به نوشته این روزنامه ، این تغییر زمان برگزاری كنفرانس بر اساس درخواست 'كوفی عنان' فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه صورت گرفته است.

عنان دبیر كل پیشین سازمان ملل شنبه و یكشنبه گذشته به سوریه سفر و با برخی مقام ها و مخالفان سوری دیدار و گفت و گو كرد.

خاورم**ا.ا**1436 **1446





:: برچسب‌ها: زمستان , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 518
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: