مرزهای خسروی و پرویزخان روزهای اول و دوم فروردین 91 تعطیل است
نوشته شده توسط : lsdf

'حسین پروین' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرزهای خسروی و پرویزخان فقط در روزهای اول و دوم فروردین سال 91 به مدت 48 ساعت برای صادرات كالا تعطیل است و در دیگر ایام نوروز با توجه به هماهنگیهای صورت گرفته فعالیت صادرات كالا و تردد مسافر و زوار از دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی انجام می پذیرد.

وی تصریح كرد: در روزهای اول و دوم فروردین سال 91 تردد مسافر به قصد گردشگری به اقلیم كردستان عراق و تردد زوار به صورت كاروانی و تحت پوشش سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات از مرز خسروی كماكان انجام می شود.

پروین گفت: اعزام انفرادی زوار از مرز خسروی و پرویزخان همچنان ممنوع است، بنابراین تردد افرادی كه به قصد زیارت از طریق مرز پرویزخان به اقلیم كردستان سفر می كنند تا از آنجا به شهرهای مذهبی عراق عزیمت كنند ممنوع بوده و تبعات منفی همچون دستگیری و بازداشت آنان را بدنبال دارد.

فرماندار قصرشیرین اظهار داشت: تردد از مرز پرویزخان فقط برای كسانیكه به قصد گردشگری عازم شهرهای اقلیم كردستان عراق هستند مجاز است در غیر این صورت تخلف است و با متخلفان هم در كشور عراق و در كشورمان برخورد قانونی خواهد شد.

شهرستان قصرشیرین دارای دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است كه روزانه بیش از 800 كامیون و تریلر انواع كالا، از مرز پرویزخان به شهرهای اقلیم كردستان عراق صادر می شود و حدود هفت هزار تاجر، پیله ور، كوله بر، كارگر، راننده و نیروی خدماتی و انتظامی در این مرز فعالیت می كنند.

مرز خسروی نزدیكترین نقطه به كربلای معلی در مسافت 20 كیلومتری شهر قصرشیرین با داشتن بزرگترین پایانه بین المللی زمینی خاورمیانه روزانه ظرفیت جابجایی 10 هزار زایر را دارد، در این پایانه هم اكنون دو خط مخصوص صادرات كالا و دو خط مخصوص تردد زائر و مسافر فعال است.ك/3

1234/9102/567





:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: