مجمع تشخیص مصلحت: اظهارات احمدی‌نژاد خلاف واقع بود
نوشته شده توسط : lsdf

مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در واکنش به سخنان روز گذشته، ۲۴ اسفند ماه، رییس جمهوری ایران در مجلس، بیانیه ای صادر و در آن اعلام کرد که آقای احمدی نژاد مطالبی "خلاف واقع" را مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این بیانیه آمده که محمود احمدی نژاد در جلسه پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس در مورد پرداخت تسهیلات ارزی به متروی تهران و کلان شهرها "سخنانی خلاف واقع" مطرح کرد و لازم است توضیحاتی در این رابطه برای مردم و رسانه ها منتشر شود.

مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره این موضوع توضیح داد که آقای احمدی نژاد گفته که در یکی از جلسات مجمع رییس کل بانک مرکزی موجودی حساب ذخیره ارزی دولت را صفر اعلام کرده اما یکی از اعضای مجمع گفته با این وجود تعمدا "پرداخت تسهیلات را تصویب می کنیم که اجرا نشود."

مجمع تشخیص مصلحت اعلام کرده که اسناد صوتی و مکتوبی دارد که نشان می دهد رییس کل بانک مرکزی اصلا در این جلسه حضور نداشته و "انتساب خلاف واقع جنین اظهار نظری اهانت به کل اعضای مجمع به عنوان منصوبین رهبری معظم انقلاب محسوب شده و کاملا تکذیب می شود."

در انتهای این بیانیه آمده است: "مشخص نیست آقای رییس جمهور که انتظار می رود در اظهار نظرات خود مستدل و مستند سخن گفته و شان و شئونات پاسخگویی را حفظ کند بر اساس کدام سند و مدرک چنین ادعای کذبی را مطرح کرده است."

آقای احمدی نژاد ساعت ۹ صبح دیروز چهارشنبه ۲۴ اسفند (۱۴ مارس) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در تهران حاضر شد و در سخنانی که با شوخی همراه بود، از سئوالات مطرح شده انتقاد کرد و صلاحیت علمی علی مطهری، طراح اصلی سئوالات را تلویحا زیر سئوال برد. پاسخ های آقای احمدی نژاد با انتقاد و اعتراض شدید گروهی از نمایندگان مواجه شد.

محمود احمدی نژاد در پاسخ به سئوال مربوط به خودداری دولت از اعطای تسهیلات مصوب مجلس به متروی تهران گفته بود که در آن زمان، دولت پولی برای تخصیص به این مصوبه نداشت زیرا بانک مرکزی اعلام کرده بود که "موجودی صندوق ذخیره ارزی صفر است".

وی همچنین گفت که مصوبه مجلس در این زمینه با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایرت داشته و شورای نگهبان هم گفته بود که مصوبه مجلس خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است.

آقای احمدی نژاد همچنین تلویحا این نظر را مطرح کرد که مخالفان دولت در مجلس در نظر داشتند طرحی غیرقابل اجرا را تصویب کنند تا دولت مسئول بدی وضع حمل و نقل شهری شناخته شود در حالیکه دولت او اقدامات گسترده ای را برای کمک به مترو و سایر بخش های حمل و نقل شهری صورت داده است.





:: برچسب‌ها: شهری , سگ , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 530
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: