نشست وزیران حمل و نقل كشورهای آسیا و اقیانوسیه برگزار شد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا به نقل از بخش مطبوعاتی سفارت ایران در تایلند،در این اجلاس كه به مدت دو روز ادامه دارد،موضوعاتی از قبیل ارزیابی عملكرد اعضاء درزمینه اجرایی كردن مرحله اول برنامه عمل منطقه ای اسكاپ(2007-2011) با تأكید بر موضوعاتی نظیر بزرگراه آسیایی، راه آهن سراسری آسیایی، بنادر خشك، مراكز لجستیك و تسهیلات تجاری، سرمایه گذاری در طرح های زیربنایی حمل و نقل به روش (پی پی پی) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در این اجلاس همچنین مرحله دوم برنامه عمل برای سال های 2012 تا 2016 و بیانیه اجلاس نیز به تصویب وزرا رسید.

در این نشست هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی 'جمشید نورصالحی' قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل نیز حضور داشتند.

نورصالحی در سخنانی در این كنفرانس با تاكید بر اهمیت برگزاری نشست وزرا در تقویت همگرایی اعضای اسكاپ، بر اجرایی شدن اهداف توسعه هزاره ملل متحد تاكید كرد.

وی با برشمردن امكانات زیرساختی جمهوری اسلامی ایران از جمله اشاره به اهمیت 200 هزار كیلومتر طول راه های كشور، یازده بندر تجاری و بیش از 12 هزار كیلومتر خط آهن، بر اولویت های جمهوری اسلامی ایران برای ساخت 25 هزار كیلومتر خط آهن تا سال 2025 و رسیدن به رقم 40 میلیون تن ترانزیت تا پایان سال 1394 تأكید كرد.

نورصالحی در ادامه خلاصه ای از اهم اقدامات صورت گرفته توسط جمهوری اسلامی ایران در چارچوب فاز اول برنامه عمل اسكاپ از جمله تاسیس كریدور پنج جانبه قطر، عمان، ایران، تركمنستان و ازبكستان ، پیوستن به كریدور تراسیكا، اقدامات اساسی جهت احیاء كریدور شمال - جنوب، راه اندازی قطار كانتینری نمایشی در مسیر بندرعباس- آلماتی و نیز قطار اسلام آباد- تهران- استانبول، قانون هدفمندی رایانه ها و اثرات آن در بخش حمل و نقل را بازگو كرد.

نخستین كنفرانس وزیران اسكاپ برای توسعه سرمایه گذاری در طرح های زیربنایی به روش مشاركت بخش خصوصی-دولتی، قرار است در ماه نوامبر 2012 در تهران برگزار شود.

آساق**335





:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
نیما در تاریخ : 1390/12/26/5 - - گفته است :
وبلاگت خيلي توپه من مي خوام با شما تبادل لينك كنم اگه مايليد مرا در وبلاگ خودتان با نام هوادار تراکتوردرج كنيد و سپس به وبلاگ من بياييد و در قسمت لينك دهي هوشمند اطلاعات خواسته شده را وارد كنيد

www.nsp2000.loxblog.com



نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: