دو نامزد اصلی ریاست جمهوری فرانسه ازجایگاهی برابر برخوردارند
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز جمعه ایرنا ، ' نیكلا ساركوزی ' رییس جمهور از حزب راست حاكم و ' فرانسوا اولاند ' نامزد سوسیالیست این كشور در شرایطی كه از فردا 17 مارس تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری این كشور وارد مرحله رسمی خود می شود، از محبوبیت 28 درصدی برابر نزد شهروندان فرانسوی برخوردارند.

ساركوزی توانسته است ظرف یكماه اخیر و بدنبال اعلام نامزدی رسمی خود در 15 فوریه گذشته ، جایگاه مردمی ضعیف خود را تا حدودی ارتقا دهد.

این درحالی است كه برخی از منتقدان و صاحب نظران امر معتقدند برخی از وعده های انتخاباتی ساركوزی در سال 2007 میلادی از جمله در زمینه مسئله مهم ' اشتغالزایی ' عملی نشده است.

بر اساس تازه ترین نظرسنجی انجام شده ، موقعیت اولاند نزد افكار عمومی در مقایسه با ماه مارس جاری میلادی با دو درصد كاهش روبرو شده، درعین حالی كه موقعیت نامزد راستگرایان نزد مردم تغییری نداشته است.

نظرسنجی موسسه 'ث اس آ' فرانسه نشان می دهد كه ، ' فرانسوا اولاند '، نامزد سوسیالیست ها در دور اول 28 درصد و ساركوزی نامزد راست حاكم نیز به همین میزان از آرائ مردمی برخوردارخواهد بود و از این جهت در شرایطی برابر به سر می برند.

همین نظرسنجی حاكی است كه اولاند برغم كاهش دو درصدی جایگاه خود در این نظرسنجی ، در دور دوم انتخابات ، با 54 درصد آرا موفق خواهد شد بر ساركوزی پیروز شود.

این درحالی است كه در نظرسنجی اخیر صورت گرفته از سوی موسسه ' ت .ان .اس .سوفرس ' فرانسه نیز اولاند در دور اول 30 درصد و ساركوزی حائز 26 درصد آرا بوده و به مرحله دوم راه خواهند یافت.

نظرسنجی دیگر صورت گرفته از سوی موسسه ' ایفوپ ' فرانسه نیز نشان می دهد كه جوانان 18 تا 22 ساله به اولاند و 'مارین لوپن' نامزد حزب راست افراطی ، رای خواهند داد.

بر این اساس ، 31 درصد از افراد واجد شرایط رای دادن درگروه سنی 18 تا 22 ساله به اولاند ، 23 درصد به لوپن و 21 درصد نیز ساركوزی رای خواهند داد.

همچنین در این نظرسنجی ، موقعیت 'فرانسوا بایرو' از حزب مودم دراین گروه سنی ، 5/9 درصد و ' ژان لوك ملانشون' نامزد جناح چپ ، 8 درصد اعلام شده است.

براساس یافته های این نظرسنجی ، وضعیت نامزدها درمیان افراد واجد شرایط رای دادن دراین گروه سنی در دوردوم انتخابات نیز از برتری اولاند حكایت دارد، به گونه ای كه اولاند 56 درصد و ساركوزی نیز 44 درصد آرا را كسب خواهند كرد.

اولین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 22 آوریل و دومین مرحله آن، ششم ماه مه میلادی برگزارخواهد شد.

اروپام **1495 / 1551





:: برچسب‌ها: ساحل , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 575
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: