کرزی: برای بستگان قربانیان حادثه قندهار پاسخی ندارم
نوشته شده توسط : lsdf

حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان بعد از ظهر امروز (جمعه ۲۶ اسفند، حوت) در دیدار با خانواده های قربانیان حادثه اخیر قندهار گفت پاسخی ندارد و در جلوگیری از حوادثی که سبب مرگ غیرنظامیان شده ناتوان بوده است.

او همچنین آمریکا را به عدم همکاری با هیات افغانی برای تحقیق در این زمینه متهم کرد.

دوشنبه شب گذشته یک سرباز آمریکایی با حمله به خانه های روستائیان قندهار، دست‌کم ۱۶ غیر نظامی از جمله ۹ کودک را کشت.

آقای کرزی در دیدار با بازماندگان قربانیان این حادثه، خود را در جلوگیری از این حادثه ناتوان خواند.

در این دیدار که شماری از خبرنگاران نیز حضور داشتند، آقای کرزی در برابر هر انتقادی که اعضای خانواده قربانیان مطرح می کردند، می گفت "جوابی ندارد و ملامت است."

یکی از بازمانده های قربانیان به آقای کرزی گفت: " امروز آمریکایی ها می آیند و در خانه من همسر من را با سیلی می زنند من پاسخ آن را می خواهم چه کسی باید به من پاسخ بدهد؟ جوابی دارید؟ آقای کرزی از خودت می خواهم جواب دهی چرا چنین می شود."

یک تن دیگر از اعضای قربانیان این حادثه که یازده نفر از اعضای خانواده اش را در آن از دست داده،گفت: " یازده عضو خانواده ام را کشتند. این کار یک فرد نیست و یک فرد چنین کاری را نمی تواند. امروز با من چنین کاری شده فردا نوبت شما است و بالاخره درحق همه چنین جنایتی خواهد شد."

حامد کرزی پس از شنیدن اظهارات بستگان قربانیان حادثه قندهار گفت: این اظهارات نشان می دهد که در این حادثه بیشتر از یک سرباز آمریکایی دست داشته است.

رئیس جمهوری افغانستان همچنین از نیروهای آمریکایی شکایت کرد که همکاری لازم برای انجام تحقیقات در مورد حادثه قندهار نکرده اند.

شیر محمد کریمی، رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان که رهبری هیئت تحقیق هیات افغانی در این زمینه را به عهده دارد،به خبرنگاران گفت:" هیات ما سه ساعت با آنها (آمریکایی ها) مذاکره کرد، اما آنها هیچ همکاری نکردند."

اظهارات رئیس ستاد ارتش افغانستان در حضور خبرنگاران و اعضای خانواده قربانیان، همراه با تعجب بود و بار دیگر پرسید همکاری نکردند؟ شیرمحمد کریمی در پاسخ گفت:" نه همکاری نکردند، آنها فکر می کردند و این و آن می گفتند".

رئیس جمهوری افغانستان پس از شنیدن این اظهارات بار دیگر بر انجام تحقیقات کامل در مورد حادثه قندهار تاکید کرد و گفت: " جنجال و اختلاف ما با دولت آمریکا روشن است. از نظر ما و مردم ما این عملی که انجام شد کار یک دیوانه نبوده و عمدا صورت گرفته است. افغانستان خواهان رسیدگی به این قضیه و مجازات برای عامل آن است".

حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان، در بخش دیگری از سخنانش گفت که باراک اوباما پذیرفته است که تمامی مسئولیت های امنیتی را تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی یعنی یک سال پیش از زمان تعیین شده آن، به نیروهای افغان بسپارند.

آقای کرزی گفت که رئیس جمهوری آمریکا در یک تماس تیلفونی به او گفته است که در این مورد در کنفرانس شیکاکو که قرار است تا دو ماه دیگر برگزار شود، مذاکره خواهد کرد.

حادثه اخیر قندهار نارضایتی از حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان را که اخیرا با حادثه بی حرمتی به قرآن در پایگاه هوایی بگرام، آغاز شده بود، افزایش داد.





:: برچسب‌ها: عکاسی , سیاه , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 609
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: