حذف منچستری‌ها از لیگ اروپا
نوشته شده توسط : lsdf

منچستر سیتی در بازی رفت در لیسبون ۱-۰ بازنده شده بود

دو تیم بزرگ منچستر پس از ناکامی در لیگ قهرمانان اروپا، از مسابقات لیگ اروپا نیز حذف شدند.

پنجشنبه شب (۱۵ مارس) بازی‌های برگشت مرحله لیگ اروپا برگزار شد و منچستر یونایتد و منچستر سیتی، تیم‌های اول و دوم رده‌بندی لیگ برتر انگلستان، در برابر اتلتیک بیلبائو اسپانیا و اسپورتینگ لیسبون در مجموع دوبازی رفت و برگشت بازنده شدند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

منچستر سیتی که در بازی رفت در لیسبون ۱-۰ بازنده شده بود، در بازی برگشت و در خانه خود بازی را بسیار ضعیف آغاز کرد و در نیمه نخست با دو گل فرناندز (۳۳) و فان ولفسوینکل (۴۰) از حریف عقب افتاد.

منچسترسیتی نیمه دوم بازی کاملا متفاوتی به نمایش گذاشت و توسط آگوئرو (۶۰ و ۸۲) و بالوتلی (۷۵) سه گل به مهمان خود زد و ۳-۲ بازی را برد. اما با توجه به برد ۱-۰ اسپورتینگ در بازی رفت، در مجموع دو دیدار منچسترسیتی بازنده شد و از صعود به مرحله یک چهارم نهایی باز ماند.

روبرتو مانچینی، سرمربی منچسترسیتی، پس از بازی تنها خود را مسئول حذف تیمش دانست و از هواداران این تیم عذرخواهی کرد. مانچینی با وجود نارضایتی از بازی بالوتلی، از عملکرد بازیکنان تیم دفاع کرد و آنان را در شکست این تیم کاملا بی تقصیر دانست.

نتایج ضعیف منچسترسیتی در هفته‌های اخیر، روبرتو مانچینی، سرمربی این تیم را در معرض انتقاد قرار داده است.

بسیاری معتقدند صدها میلیون دلاری که هزینه این باشگاه شده منجر به ایجاد تیمی محکم و منسجم نشده و این تیم در شرایط حساس توانایی کافی برای نتیجه گیری ندارد.

مارک لارنسون، کارشناس و گزارشگر بی‌بی‌سی، معتقد است تاکتیک و مهره چینی مانچینی برای شروع این بازی کاملا اشتباه بود. او می‌گوید: "در ۶۰ دقیقه اول بازی منچستر سیتی بسیار ضعیف عمل کرد. اما بدترین چیز این است ۳۰ دقیقه آخر بازی نشان دهنده این بود که این تیم تا چه حد قوی تر از حریف‌اش بود و اگر سیتی در دو دیدار رفت و برگشت مثل این ۳۰ دقیقه اخر بازی می‌کرد با خیال راحت صعود می‌کرد".

با حذف از لیگ اروپا و ناکامی در جام حذفی انگلستان، تنها امید مانچینی برای کسب قهرمانی موفقیت در لیگ برتر است. این تیم که مدت ها صدرنشین لیگ بود با باخت هفته گذشته مقابل سوانزی صدرنشینی را به رقیب قدرتمندی همشهری واگذار کرد.

مانچینی می‌گوید: " ما حالا همه تمرکزمان روی لیگ برتر است. امیدوارم در بازی حساس هفته بعد مقابل چلسی اشتباه نکنیم و نتیجه بگیریم. از آنجا که ما برای ۷ ماه صدر نشین لیگ بودیم، مطمئنم توانایی لازم برای قهرمانی در لیگ را داریم".

با بازگشت کارلوس توز به این تیم برخی از بازیکنان و هواداران منچسترسیتی ابراز امیدواری کرده‌اند که با کمک او این تیم بتواند قهرمان لیگ برتر شود. مانچینی نیز گفته ممکن است در بازی مقابل چلسی از او در ترکیب اصلی استفاده کند.

منچستر یونایتد مقهور قدرت بیلبائو

یونایتد برای نخستین بار در ۱۰ سال گذشته از رسیدن به فینال در تورنمنت‌های مختلف باز ماند

منچستریونایتد، صدرنشین فعلی لیگ برتر، که حذف‌اش از لیگ قهرمانان اروپا بزرگترین شوک رقابت‌ها بود، اکنون با شکست مقابل اتلتیک بیلبائو از لیگ اروپا نیز خداحافظی کرد.

یونایتد که در بازی رفت در اولدترافورد در ناباوری کامل هوادارانش ۳-۲ باخته بود در بازی برگشت نیز در مقابل تیم اسپانیایی ناتوان بود و زمین را با شکست ۲-۱ ترک کرد. لورنته (۲۳) و دمارکوس (۶۵) گل‌های میزبان را زدند و وین رونی در دقیقه ۸۰ تنها گل یونایتد را به ثمر رساند.

بدین ترتیب بیلبائو با نتیجه ۵-۳ در مجموع دو دیدار به یک چهارم نهایی راه یافت و یونایتد برای نخستین بار در ۱۰ سال گذشته از رسیدن به فینال در تورنمنت‌های مختلف باز ماند.

سر الکس فرگوسن پس از شکست، بیلبائو را مستحق پیروزی دانست و گفت این تیم توانایی قهرمانی در لیگ اروپا را دارد.

اکنون دقیقا مشابه منچسترسیتی، تنها امید کسب قهرمانی در این فصل برای منچستریونایتد موفقیت در لیگ برتر است.

یونایتد که با یک امتیاز اختلاف در صدر لیگ برتر قرار دارد، در مقایسه با منچسترسیتی بازی‌های به مراتب آسان‌تری در هفته‌های باقی مانده لیگ در پیش رو دارد.





:: برچسب‌ها: مرخصی , کریسمس , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 628
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: