ایران عضو موافقتنامه تاسیس مركز آموزش علوم و فناوری فضایی آسیا و اقیانوسیه می شود
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران بنا به پیشنهاد سازمان فضایی ایران و در اجرای ماده (2) آیین نامه چگونگی تنظیم و انعقاد توافق های بین المللی مصوب 1371 با عضویت ایران در موافقتنامه تاسیس مركز آموزش علوم و فناوری فضایی آسیا و اقیانوسیه موافقت كرد.

بر اساس این مصوبه، سازمان فضایی ایران مجاز است برای امضای موافقتنامه تاسیس مركز آموزش علوم و فناوری فضایی آسیا و اقیانوسیه (وابسته به سازمان ملل متحد) اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری كند.

همچنین مركز منطقه ای آموزش علوم و فناوری فضایی آسیا و اقیانوسیه در هندوستان تاسیس می شود و در موقع خود و با تصویب شورای حكام (تعریف شده در ماده 4)، در قالب شبكه ای از شعبه ها در جهت بهره مندی كامل از منابع و قابلیت های منطقه رشد خواهد كرد.

براین اساس، فعالیت ها و برنامه های مركز، در ابتدا سود رساندن به همه دولت های منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

**اهداف مركز

طبق این موافقتنامه، مركز منطقه ای آموزش علوم و فناوری فضایی آسیا و اقیانوسیه، اهداف صلح آمیز را در برنامه های كاملا آموزشی با تاكید اولیه بر سنجش از راه دور، ارتباطات ماهواره ای، هواشناسی ماهواره ای و علوم جوی دنبال می كند.

همچنین، توسعه مهارت ها و دانش مدرسان دانشگاهی، دانشمندان تحقیقات زیست محیطی و كاركنان پروژه در طراحی، توسعه و كاربرد سنجش از راه دور و فناوری های مرتبط برای كاربرد ثانویه در توسعه ملی و منطقه ای و بر نامه های مدیریت زیست محیطی ازجمله حفاظت از تنوع زیستی، مساعدت به مدرسان برای توسعه دوره تحصیلات علوم جوی و زیست محیطی كه آنها می توانند برای پیشرفت دانشجویان خود در كشورها یا موسسات متبوع خویش مورد استفاده قرار دهند، از دیگر اهداف مركز منطقه ای آموزش علوم و فناوری فضایی آسیا و اقیانوسیه است.

از دیگر اهداف این مركز، كمك به آگاه ساختن افكار عمومی برای ارزش علوم و فناوری فضایی در بهبود كیفیت زندگی روزمره آنها و حمایت از فعالیت های مربوط دیگر كه می تواند توسعه علمی منطقه را ارتقاء بخشد، است.

** ساختار مركز منطقه ای آموزش علوم و فناوری فضایی آسیا و اقیانوسیه

ساختار این مركز شامل: شورای حكام، كار گروه مشورتی، مدیر و دیگر كاركنان مركز و پردیس و شعب وابسته به مركز است.

بر این اساس، كشورها، نهادها و موسسات منطقه و نیز دیگر كشورهای ذی نفع می توانند در حمایت از عملیات مركز منطقه ای آموزش علوم و فناوری فضایی آسیا مطابق شرایط مورد توافق با مركز مشاركت كنند.

'محمد رضا رحیمی' معاون اول رییس جمهوری این مصوبه را برای اجرا ابلاغ كرد.

سیام** 9129





:: برچسب‌ها: دریاچه , ساحل , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 542
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: