محصولات ساخت فرانسه موضوع انتخاباتی در فرانسه و زنگ خطر برای اروپا
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز یكشنبه ایرنا ، در حالی كه رقبای آتی رییس جمهوری فرانسه برای مقابله با بیكاری در كشور مخالفت شدید خود را با جابجا شدن صنایع فرانسوی به خارج از كشور اعلام داشته اند ساركوزی نیز برای عقب نماندن از این قافله در سیاست گذشته تغییراتی داده است.

به عقیده كارشناسان اقتصادی ، انتقال شركت های فرانسوی و فناوریهای مربوط به آن به خارج از كشور ظرف سالیان اخیر باعث شده است، محصولات صنایع خارج شده از كشور دو باره برای تامین مصارف داخلی ، وارد كشور شود بدون آنكه به اشتغالزایی در داخل منجر شود.

این درحالی است كه بیكاری روز افزون حدود 10 درصدی از جمعیت فعال كشور نیز به فشارها و انتقاد های شدید از دولت در آستانه انتخابات افزوده است.

' فرانسوا بایرو ' ، از حزب سوسیالیست و ' مارین لوپن ' از جبهه ملی راست افراطی فرانسه به عنوان نامزدهای این دوره از ریاست جمهوری اعلام كرده اند كه در صورت راهیابی به الیزه در تمامی سیاست های صنعت زدایی ساركوزی تجدید نظر كرده و از این سیاست به عنوان یكی از بسترهای اشتغال زایی درفرانسه استفاده خواهند كرد.

بایرو می گوید: تولید محصولات در خاك فرانسه از اولویت های اول برنامه ای وی خواهد بود و سعی خواهد كرد تا تمامی كارخانه هایی كه به خارج رفته و از آنجا برای فرانسه كالا تولید می كنند ، به داخل كشور باز خواهند گشت.

لوپن كه در نظرسنجی در جایگاه سومی پس از اولاند و ساركوزی قرار دارد نیز می گوید: با تصویب قانونی، خرید محصولات فرانسوی از سوی دولت را اجباری خواهد كرد كه این امر سبب خواهد شد تا بیش از 500 هزار فرصت شغلی ظرف پنج سال ایجاد شود.

ساركوزی نیز كه در این زمینه مورد انتقاد است، می گوید: دیگر زمان آن فرا رسیده است تا مردم فرانسه در داخل كشور به تولید پرداخته و كالاهای فرانسوی بخرند.

وی افزود : اصولا مخالف جابجایی شركت ها نیست بلكه مخالف این است كه كالایی با شركت فرانسوی در خارج از فرانسه تولید و برای فروش به فرانسه وارد شود

چرخش در سیاست های ساركوزی سبب شده است تا برخی از شخصیت های فرانسوی سخنان اخیر وی را نوعی ' فریب كاری انتخاباتی ' عنوان كنند.

به گفته رئیس نمایندگان حزب كمونیست فرانسه درمجلس ملی این كشور شعار جدید ساركوزی كه 'كالای تولید شده در فرانسه را بخرید'، نوعی فریب افكار عمومی است.

وی افزود: ساركوزی پس 10 سال از حاكمیت راست و بعد از میان رفتن بیش از 500 هزار فرصت شغلی در كشور تازه فهمیده است كه این سیاست به ضرر صنایع فرانسه است.

' رولان مازود' افزود: سخنان وی برای كاركنان شركت هایی كه كارخانه های آنان از فرانسه رفته اند نوعی دهن كجی به شمار می رود در حالی است كه وزیر آموزش عالی فرانسه مصرف كالاهای فرانسوی را به شهروندان توصیه می كند.

در حالی این سخنان از سوی احزاب مخالف مورد انتقاد قرار می گیرد كه وزیر آموزش عالی فرانسه این سیاست را ستوده و از فرانسویان می خواهد با حمایت از كالاهای فرانسوی وطن خواهی خود را نشان دهند .

' لوران ووكیز'، بر این عقیده است كه این موضوع باید به عنوان یكی از موضوع های اصلی انتخابات ریاست جمهوری و مجلس فرانسه در آید.

وی با اشاره به اینكه، فرانسویان باید در زمان خرید دقت كنند كه آیا كالای خریداری شده ساخت فرانسه است یا نه .

این درحالیست كه به عقیده كارشناسان بازگشت به یك چنین ایده ای، مخالف با اصول اولیه بازار مشترك بوده كه به از بین رفتن مرزها و آزادی كالا و خدمات منجر خواهد شدكه 50 سالی است كه كشورهای اروپایی همزمان با معاهده رم برای رسیدن به آن تلاش می كنند.

به عقیده این كارشناسان با افزایش چنین موضوعاتی كه مخالف روح قوانین اروپایی و اهداف بنیانگذاران اتحادیه اروپایی می باشد ، ملی گرایی را كه عامل اصلی جنگ جهانی دوم بود، تقویت كرده و بویژه در زمانی كه اتحادیه اروپا با مشكل مالی و اقتصادی بی سابقه ای دست و پنجه نرم می كند ، می تواند برای آینده اتحادیه اروپا خطرناك باشد.

اروپام/2092**1495**1514





:: برچسب‌ها: عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 591
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: