توفان شن باعث لغو پرواز هواپیماها در جنوب افغانستان شد
نوشته شده توسط : lsdf

هوای کابل هم در روز دوشنبه توفانی و پر از ذرات معلق شده است

در پی رسیدن توفان شدید در مناطق جنوبی افغانستان، وزارت حمل و نقل و هوانوردی این کشور پرواز هواپیماها در ولایت قندهار را لغو کرده است.

از بامداد روز دوشنبه، ۲۹ حوت/اسفند، ولایت‌های نیمروز، هلمند و قندهار در جنوب افغانستان شاهد توفان باد و شن بوده است.

این توفان در ولایت نیمروز شدت بیشتری داشته و گزارش شده است که به برخی از خانه ها آسیب رسانده، اما در ولایت‌های هلمند و قندهار باعث تیره شدن هوا شده است.

کریم عسکری، گزارشگر بی‌بی‌سی در نیمروز می‌گوید که شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز به حالت نیمه تعطیل درآمده و زندگی عادی مردم دچار اختلال شده است.

به گفته او، برق هم در این شهر از شب گذشته قطع بوده است.

ننگیالی قلاتوال، سخنگوی وزارت حمل و نقل و هوانوردی افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که در پی توفانی شدن هوا در قندهار، میدان دید برای هواپیماها در این ولایت کم شده و به همین دلیل پرواز هواپیما در این ولایت منع شده است.

آقای قلاتوال افزود که هرچند وضعیت هوا در کابل هم چندان خوب نیست، اما تا حال دستور منع پرواز در فرودگاه پایتخت صادر نشده است.

اما منابع فرودگاه کابل به برخی رسانه‌های محلی گفته‌اند که پروازهای برنامه‌ریزی شده برای روز دوشنبه در این فرودگاه هم لغو شده است.

بر اساس گزارش‌ها، برخی پروازهایی که قرار بود از کشورهای مختلف به مقصد افغانستان انجام شود، یا لغو شده یا مسیر آنها به سوی فرودگاه‌های دیگر در خارج از این کشور تغییر داده شده است.

این توفان روز یکشنبه از عراق و ایران آغاز شد و گفته شده که با ذرات معلق خاک و شن همراه است که استنشاق زیاد آن باعث مشکلات تنفسی می‌شود.





:: برچسب‌ها: باغ وحش , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 656
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: