ترنم دل نشین بهاران
نوشته شده توسط : lsdf

نگاه لبریز از عشق را برسفره ای هفت رنگ كه هر 'سین' آن نشانه ای از حیات و وجود را فریاد می زند، می چرخانی و دقایق را به نظاره می نشینی تا به لحظه موعود برسی؛ لحظه آغاز و شروعی دوباره برای زندگی، برای بودن و حس كردن و تجربه ای دیگر؛ اكنون كوله بار یك سال تلاش و كوشش را از شانه برداشته ای تا توشه ای نو را برای اندوخته ای دوباره بر دوش كشی.

این لحظه های پایانی فرصت نابی است برای كنكاش در سالی كه گذشت و ثانیه هایی كه به دقایق و دقیقه هایی كه به ساعت ها تبدیل شدند و یك سال تجربه را برای تو به ارمغان آوردند، گذر كردن در كوچه پس كوچه های عمری كه امید است به نیكی گذشته باشد، تجربه ای بس گرانقدر است، كه می تواند یاری بخش شما در آغاز سفری دیگر باشد.

سین های سفره نوروز تو را با خود به دنیایی می برند كه پر از پویایی، زندگی، مهربانی، عشق و امید است و نوید بخش حیاتی دوباره هستند، نگاه كن ودریاب كه در هفت سینی به این كوچكی؛ زیستن جاری است و همه چیز در آن نشانه ای از خداست.

پس در آینه این سفره بنگر و با پروردگار خویش به راز و نیاز بپرداز و دست نیازت را به سویش بلند كن، بگذار اشك شوقت جاری شود و سیرابت سازد، او خدایی است كه از رگ گردن به تو نزدیكتر و همدمت در تمامی لحظه هاست، شادی تو شادی اوست و غمت، غمی بس عظیم تر برای اوست، او كه می داند؛ پس بگذار كه خود دریابی كه چقدر به دوست داشتن او محتاجی، او بزرگترین بزرگ است و تو با اوست كه به عرش می رسی، شاكرش باش كه تو را لایق بودن در سال نو و جدید دانست، تا باشی و برای ماندنی پربار خود را آماده سازی.

اینك كه موسم عید فرا رسیده و پرندگان آواز هستی سر داده اند، چه زیباست كه آدمیان بر سر سفرهایی كه همگی یك معنا را فریاد می زنند، نشسته اند و قرآن را به دست گرفته اند و با خواندن آیاتش به استقبال نخستین لحظه های سال نو می روند و در زمزمه ای عارفانه از آورنده قرآن، شفاعت می جویند و برای همه سلامتی، خوشحالی، عزت و سربلندی را خواستار می شوند.

زمزمه یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل والنهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال، طنین انداز و عطر دل انگیز معنویت در فضا پخش شده است؛ همه در خلسه ای دلنشین فرو رفته اند و قلب هایشان بر سینه می كوبد. حال؛ شروعی دوباره آغاز شد.

آری اوست كه دلها و دیده ها را تغییر می دهد و مدبر توانای شب و روز است، پروردگاری كه گرداننده سال ها و حالت هاست، وجود نیازمندت یكپارچه فریاد برمی آرد كه خداوندا حال ما را به نیكوترین حال بگردان و شادی را برای ما به ارمغان بیاور و هیچگاه ما را به خودمان وامگذار.

بجزآینه و قران در سفره هفت سین، سبزه نشان رویش و سبزی ، سمنو به سبب داشتن گندم نشان بركت ، سنجد نشانی از عشق و دلداگی ، سیب میوه ای به نشان سلامت، عشق و زایش، سكه های تازه ضرب شده نمادی از ثروت است، وجود چند دانه سیر نیز به نشانه دفع بیماری و سركه هم عنوان بركت بر سفره نوروز ایرانیان دارد. آب نشان از روشنی و ماهی نماد برج حوت یا اسفند و نشان بركت و زندگی است.

اینك سالی كهنه با تمامی فراز و نشیب هایش رخت بر بست و به یادها سپرده و بهاری دیگر آغاز شد كه در آن پرندگان ترانه مستی سر می دهند و مرغان آواز شادی سر داده اند، هنگامه رسیدن است اكنون، این لحظه ها چه شیرین است.

دل ها شاد و قلب ها عاشقانه می زند، دست ها دوستانه فشرده می شوند و آدمیان یكدیگر را در آغوش می گیرند تا نوروز را به همدیگر تبریك گویند و سالی خوش و خرم را برای هم آرزو كنند، كودكان فریاد خوشی سر می دهند.

امید است كه در این روزها و شب ها در سراسر ایران زمین، چشمی گریان و قلبی شكسته و دستی نیازمند نباشد، تا این نهال نورسیده برای همه زیبا و پیام آور خوشی باشد.

پس در این لحظات با هم دست به سوی بیكران آسمان رحمت بلند كنیم و یك صدا بخواهیم : پروردگارا؛ زیبایی این لحظه ها را برای نیازمندان دوصد چندان كن و روزی آنها را افزون بگردان، خداوندا فرصتی برای ما پدید آور كه اگر انسانی در غم تنگدستی فرو رفت، توانایی یاری او را داشته تا بندگانی شایسته در پیشگاهت باشیم. پیروان راستین دین برحق خودت را سربلند و سرافرازدار و هر گونه خشم و كینه و دشمنی را از آنها دور نما...

اكنون كه سال نو آغاز شده و بهاران با تمامی زیبایی های خویش، به میهمانی ما آمده و فصلی تازه از دفتر زندگی گشوده شده است ما میزبانان باید با تلاش و كوششی مضاعف برگ های این فصل از عمرمان را با اعمال و رفتاری نیك پر كنیم تا در پایان سال، چون چنین روزی، سربلند و پیروز باشیم و برای نو شدنی دوباره انتظاری شیرین را لحظه شماری كنیم.

اطلاع**2002**1717





:: برچسب‌ها: معماری , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 501
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: