كارشناس روس: ایران در عرصه صنایع دفاعی خوش درخشید
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، كالچوگین روز چهارشنبه در مقاله ای در پایگاه اینترنتی روسی 'ایران رو' خاطرنشان كرد: دستاوردهای پارسال ایران در زمینه های دفاعی در راستای تامین امنیت این كشور و كمك به حفظ ثبات و آرامش منطقه بود.

وی افزود : سیاست ایران در زمینه مسایل دفاعی بر اساس اصل مقابله قاطعانه با هر گونه تهدید تنظیم می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در ایران نسل جدیدی از جنگنده ها ساخته می شود كه در آنها انواع فناوری های پیشرفته به كار رفته است.

كارشناس روس همچنین موفقیت متخصصان كشورمان در طراحی موتور های كوچك توربوفن برای مدل های مختلف هواپیما های بدون سرنشین را نمونه دیگری از دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه صنایع دفاعی عنوان كرد.

وی نوشت: متخصصان ایرانی موفق به طراحی موتورهای كوچك دو مداری توربوجت برای پهپاد های ایرانی شده اند.

كارشناس ارشد روس یادآوری كرد: به نظر می رسد تحریم های غرب در عمل هیچ تاثیری بر پیشرفت علمی و فنی ایران نگذاشته است و در حال حاضر متخصصان ایرانی به طراحی و ساخت موتورهای بزرگ توربوفن مشغول اند.

وی همچنین به دستاوردهای ایران در حوزه هوا - فضا مانند پرتاب چند ماهواره پیشرفته به فضا اشاره كرد و افزود: ماهواره 'فجر' - نسل جدید ماهواره های ایرانی - پس از پایان همه تمهیدات لازم در ماه های آینده به فضا پرتاب خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: این ماهواره جدید ایرانی از امكانات سونداژ و دریافت تصاویر برخوردار می باشد كه نشان دهنده بومی شدن طراحی و ساخت ماهواره در ایران می باشد.

كالچوگین همچنین به توسعه تسلیحات نیروی دریایی ایران و تجهیز واحدهای آن به سلاح های پیشرفته اشاره و به استناد اظهارات فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان كرد: در حال حاضر ناوگروه نیروی دریایی ایران در آب های بین المللی مشغول مبارزه با دزدان دریایی است كه وظیفه دارد از امنیت كشتیرانی بازرگانی و نفتی در آب های آزاد دفاع كند.

وی افزود: عبور گروهی از ناوهای رزمی این كشور شامل رزمناو 'خارك' و ناوشكن 'نقدی' از تنگه سوئز به سوی سواحل سوریه كه دستخوش ناآرامی است، نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه معادلات بین المللی محسوب می شود.

در ادامه مقاله خاطرنشان شده است: در مجموع عملیات نیروی دریایی ایران در سال گذشته اثبات می كند كه ایرانی ها درصدد توسعه جدی حضور خود در آب‌های بی‌طرف و بین المللی می باشند و بر خلاف همه تحریم ها علیه این كشور، توان نیروی دریایی خود را بیش از پیش توسعه می دهند.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: