پلیس نیویورک: ۱۳ ایرانی را به خاطر عکاسی در نیویورک بازپرسی کرده ایم
نوشته شده توسط : lsdf

پلیس نیویورک این احتمال را مطرح کرده که ایران با "پوشش" دیپلماتیک برای گردآوری اطلاعات دز نیویورک فعالیت می کند

یک مقام ارشد پلیس نیویورک به مجلس نمایندگان آمریکا گفت پلیس این شهر طی هفت سال گذشته ۱۳ ایرانی را که "با دولت ایران ارتباط داشته اند" به دلیل عکاسی از نقاط مختلف شهر مورد بازپرسی قرار داده است.

میچل سیلبر مدیر اطلاعات پلیس نیویورک روز چهارشنبه به کنگره آمریکا گفت: "اهمیت بین المللی نیویورک و جمعیت زیاد یهودیان در این شهر آن را هدفی بالقوه برای حملات تروریستی "از سوی ایران و حزب الله" می کند."

این اولین بار نیست که این مقام پلیس نیویورک چنین اتهاماتی را مطرح می کند.

آقای سیلبر به کنگره آمریکا گفت: " با توجه به توطئه برای ترور یک دیپلمات خارجی در واشنگتن که ایران به آن متهم است، و نیز با در نظر گرفتن لفاظی های خصومت آمیز این کشور که روز به روز بیشتر می شود، پلیس نیویورک باید در شناسایی و منحل کردن هر گونه حمله توسط ایران و عواملش هوشیار باشد."

از زمانی که یک ایرانی به اتهام طرح ریزی برای ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن دستگیر شد، عده ای از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا موضع خود را نسبت به ایران تندتر کرده اند.

پیتر کینگ نماینده جمهوری خواه نیویورک که برگزار کننده جلسه روز چهارشنبه کنگره در کمیته امنیت ملی مجلس بود ایران را متهم کرده که با استفاده از عوامل خود در حزب الله به دنبال حملات خرابکارانه در خاک آمریکاست.

علیرغم بازپرسی پلیس نیویورک از این سیزده ایرانی، هیچکدام از این افراد متهم نشده اند و همگی در نهایت پس از بازپرسی آزاد شده اند.

نیویورک شهری توریستی است و دیدن کسانی که با دوربین عکاسی یا فیلمبرداری از نقاط مختلف این شهر عکس و فیلم می گیرند صحنه ای بسیار طبیعی است.

با این همه نگرانی از تکرار حادثه تروریستی دیگری در نیویورک باعث حساسیت بیشتری در رفتار پلیس نیویورک شده است.

به نظر می رسد افزایش تنش بین ایران و آمریکا و چند مورد طرح خرابکارانه در آمریکا تایلند و هند که ایران به آن متهم شده به نگرانی ها در آمریکا دامن زده است.

ژانت ناپولیتانو، وزیر امنیت داخلی آمریکا چندی پیش در پاسخ به نمایندگان کنگره که نگران حمله حزب الله لبنان به آمریکا بودند گفت هیچ نشانه ای از توطئه ای جدی توسط حزب الله برای این کار نیست با این همه افزود آمریکا تمام فعالیت های حزب الله را زیر نظر دارد.





:: برچسب‌ها: فرمت مربع , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: