تظاهرات مردم آلمان درمخالفت با فروش سلاح به رژیم صهیونیستی
نوشته شده توسط : lsdf

براساس یك سنت دیرینه،همه ساله همزمان با تعطیلات عید پاك در ماه آوریل، گروه های صلح طلب آلمان تظاهرات گوناگونی در شهرهای مختلف این كشور برگزار می كنند.

به گزارش ایرنا، برای تظاهرات امسال كه در روزهای 5 تا 9 آوریل (17 تا 21 فروردین) برگزار خواهد شد؛ موضوعاتی همچون مخالفت با فروش زیردریایی به رژیم صهیونیستی، ادامه حضور نظامی در افغانستان، توقف صادرات سلاح از آلمان به مناطق بحرانی جهان، حمایت از قیام های مردمی در دنیای عرب، مخالفت با آغاز جنگ جدید در منطقه و همچنین درخواست برچیده شده سلاح های اتمی آمریكا از خاك آلمان در نظر گرفته شده است.

بعد از برگزاری تظاهرات درعید پاك دهه 80 در آلمان كه بیش از نیم میلیون نفرعلیه استقرار بحث برانگیز موشك های میان برد پرشینگ آمریكا در اروپا تظاهرات كردند، این تظاهرات همه ساله برگزار می شود.

در چارچوب برنامه ریزی های انجام شده برای تظاهرات امسال صلح طلبان آلمان، در شهر بندری 'كیل' كه زیر دریایی های سفارش رژیم صهیونیستی در آنجا ساخته می شود، تظاهرات گسترده ای تدارك دیده شده است.

دست اندركاران برگزاری راهپیمایی شهر كیل، در بیانیه ای با درخواست توقف فوری تحویل این زیر دریایی ها به رژیم صهیونیستی، اعتراض خود را درمورد ساخت و تحویل این زیر دریایی ها كه حامل سلاح اتمی است را اعلام كرده اند.

گروه های صلح طلب همچنین در اعلامیه خود دولت آلمان را به دخالت در برنامه های آماده سازی جنگی اسرائیل متهم كرده اند.

به نوشته روزنامه 'تاگس سایتونگ' چاپ برلین، اولین زیر دریایی دلفین جدید ساخت آلمان آماده تحویل است.

شبكه تلویزیونی ARD آلمان نیز در رابطه با این زیر دریایی های پیشرفته، گزارش داد: زیر دریایی های دلفین جدید قادر به تجهیز با كلاهك های هسته ای است.

به گزارش این شبكه خبری، یك فروند از زیر دریایی های پیشرفته دلفین جدید آماده تحویل به رژیم صهیونیستی است كه در طول امسال تحویل خواهد شد، دومین زیر دریایی در حال ساخت است و قرار داد ساخت سومین نمونه از این زیر دریایی ها نیز روز گذشته با حضور وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در برلین به امضا رسید.

آلمان برای هر دستگاه از این زیر دریایی ها 135 میلیون یورو تقبل كرده است كه یك سوم هزینه ساخت آن را شامل می شود.

در اعلامیه گروه های صلح طلب، با اشاره به ارائه این كمك های نظامی از سوی آلمان به رژیم صهیونیستی ، برلین شریك سیاست های جنگ طلبانه تل آویو معرفی شده است.

در این اعلامیه تاكید شده، غرب درحالی ایران راه متهم به نظامی بودن برنامه هسته ای اش می كند كه در اقدامی متناقض، متحدین خود را با سلاح های اتمی تجهیز می كند.

'اینگه هوگر'نماینده حزب سبزهای آلمان وعضو كمیسیون دفاعی پارلمان این كشور، در اعتراض به این اقدام دولت آلمان،ارسال زیردریایی های پیشرفته دلفین به رژیم صهیونیستی را كاملا غیرمسوولانه خواند.

وی از دولت آلمان خواست زیر دریایی ساخته شده و درحال ساخت را به این رژیم تحویل ندهد و از ادامه ساخت آنها نیز خودداری كند.

سخنگوی كاهش تسلیحاتی فراكسیون چپ های آلمان خطاب به دولت این كشور، گفت : اگر شما ایران را از دستیابی به سلاح اتمی برحذر می دارید، نباید خودتان در تقویت انبارسلاح های اتمی اسرائیل مشاركت كنید.

هوگر بار دیگر تحویل این زیر دریایی ها به رژیم صهیونیستی را زیانبار خواند و از دولت آلمان خواست در اجرای قانون ممنوعیت ارسال سلاح از این كشور به مناطق بحرانی، با جدیدت برخورد كند.

وی همچنین اقدامات اساسی در رابطه با كاهش تسلیحات و اعتماد سازی بین قدرت های منطقه را خواستار شد و از ابتكارعمل سازمان ملل برای ایجاد یك منطقه عاری از سلاح اتمی در خاورمیانه و خاور نزدیك حمایت كرد .

اروپام** 2051** 1701 ** 1064





:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: