آفریقای جنوبی: واردات نفت از ایران را قطع کرده‌ایم
نوشته شده توسط : lsdf

ایران از عمده ترین صادر کنندگان نفت به آفریقای جنوبی است

یک مقام آفریقای جنوبی اعلام کرد که این کشور برای وفادار ماندن به ایالات متحده آمریکا، واردات نفت از ایران را "تقریبا به طور کامل" قطع کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، روز پنجشنبه ۲۲ مارس،۳ فروردین ابراهیم ابراهیم، معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی گفت که تا جایی که او می‌داند، در حال حاضر نفت ایران به کشورش وارد نمی شود و اگر هم وارد می‌شود مقدار آن ناچیز است.

آفریقای جنوبی یکی از دوازده کشوری است که وزارت خارجه آمریکا از آنها خواسته است تا واردات نفت از ایران را به شدت کاهش دهند تا مشمول تحریم‌های آمریکا نشوند.

او گفت که با این حرکت آمریکا موافق نیست اما پرتوریا مجبور به تبعیت از آمریکا است چرا که در غیر اینصورت مشمول جریمه و تحریم اقتصادی از سوی این کشور خواهد شد.

آقای ابراهیم گفت که آفریقای جنوبی به عنوان یک کشور مستقل باید از هر کجا که می‌خواهد نفت خریداری کند، اما در این مورد امکان انتخابی وجود ندارد.

پیشتر جیمی مانی، سخنگوی دولت آفریقای جنوبی به خبرنگاران گفته بود که پرتوریا هنوز درباره درخواست واشنگتن تصمیمی نگرفته است.

در چارچوب تحریم‌های آمریکا علیه ایران که از ۲۸ ژوئن اجرایی خواهد شد، هر شرکت یا کشوری که به واردات کالا یا مبادلات مالی با شبکه بانکی ایران اقدام کند، مشمول مجازات های مصوب دولت آمریکا خواهد شد.

بر اساس این تحریم‌ها کشورهای خریدار نفت از ایران برای واریز کردن پول نفت به حساب بانک مرکزی ایران با مشکل روبرو خواهند شد.

بنابر گزارش‌ها، کشورهای تولیدکننده نفت رایزنی با خریداران نفت ایران را آغاز کرده‌اند تا در صورت حذف احتمالی نفت خام ایران از بازار جهانی، بتوانند سهم بیشتری از این بازار را به نفت خام تولیدی خود اختصاص دهند.





:: برچسب‌ها: عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: